Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A VW vezér Diess alternatíva nélkülinek tekinti a villanyhajtást a személyautók terén

2020. november 09. - Várkonyi Gábor Autóblog

124178458_782277362570324_8168718940856169835_n.jpg
Ha a világ legnagyobb autógyártójának a vezére mond valamit, akkor arra az iparág jövőjét tanulmányozva érdemes odafigyelni. Függetlenül attól, hogy ki mit gondol Diess-ről és a tevékenységéről a VW élén, ami minimum megosztónak számít, a cégen belül is.


Köztudott, hogy alternatíva nélkülinek tekinti a villanyhajtást a személyautók terén, és a német és európai döntéshozókat egyaránt arra sarkallja, hogy törvényi és szubvenciós szempontból is betonozzák be ezt a megoldást a következő évtizedekre Európában.

A Handelsblatt pénteki "autócsúcsán" arról beszélt, hogy csalódott a német beszállítókban akkumulátor kapacitások felépítése kapcsán. Szerinte lemaradnak egy hatalmas lehetőségről az autóipar transzformációja kapcsán. A VW milliárdokat invesztál a svéd Nortvolt-ba, amit megtehetett volna német cégekkel is, "azokkal könnyebb lett volna", mondja Diess, de csalódott bennük.

"Drámai növekedést fogunk látni a cellakapacitás terén", a beszállítóknak még nem késő nevezni ebben a versenybe, folytatta.

Diess szerint ő volt az első európai autóipari vezető, aki a kínai CATL vállalatot meggyőzte, hogy akkumulátor technológiába fektessen.

Természetesen most sem maradt el a Teslára való kitérés, hiszen Diess nagy rajongója Musk-nak. A kaliforniaiak Diess szerint a "legnagyobb neurális hálózat, amely napról napra jobban megtanul autót vezetni." Nem sokat tudtak eddig felmutatni szerinte ezzel szemben, de a Car.Software.Org olyan kapacitásokat épít fel a témában a konszernen belül, ami összehasonlítható lesz a konkurenssel, és ez az operációs rendszer fut majd az összes autójukon.

"Belső égésű motoros autókat gyártó, értékes márkák gyűjteményéből egy digitális vállalattá transzformálódunk, amely milliónyi mobilitási eszközt fog megbízhatóan működtetni világszerte."

A LinkedIn-en is nyilatkozott a napokban Diess, ahol kifejezetten visszautasította azt a megközelítést, mely szerint a cégével az elektromobilitásra tenne nagy összegű fogadást. Idézem:

"Egy cégvezetői csapat, amely 670 000 munkahelyért felel globálisan, természetesen nem fogad. Az elektromobiltásra sem."

Pontról pontra végigvette, hogy szerinte a gáz, a hidrogén, a szintetikus üzemanyag miért nem jelenthet megoldást, és szerinte miért a villany az egyetlen járható út az autózásban.

Diess szerint a technológia semlegességet csak azok a cégek propagálják, amelyek a belső égésű motorok továbbélését szeretnék, és ezzel, valamint minden egyéb, technológiával kapcsolatos diskurzussal csak az időt pazaroljuk, hiszen az akkumulátoros elektromos autó alternatíva nélküli.

"Mi a Volkswagennél korán elkezdtük a felkészülést, és jól vagyunk felállítva, fogadásnak ezt semmiképpen sem nevezném."

Egy biztos: valakinek nem lesz igaza, látva, hogy még mindig mennyi irányba ágazik szét a kérdés az iparon belül is. Nagyon izgalmas évek elé nézünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3916278684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.10. 11:05:45

Tudom, hogy újság (és blog)irási szempontból hasznos a dolgok kiélezése és figyelemfelhivó megfogalmazása (!!iparág jövője!!), de a valóság ettől árnayaltabb és nemcsak fekete-fehér kategóriákban létezik. A villanyhajtás nem leváltani fogja a nyersolajalapút, hanem lassan kiszoritani bizonyos területekről. Diessnek nem az a dolga, hogy megjósolja, hogy a világ mivel fog járni 10 év múlva, hanem az a feladata, hogy meghatározza, hogy a Volkswagen mit gyártson 10 év múlva, ami profitot is hoz és perspektivikus is.
Ha például Diess úgy gondolja, hogy a ICE hajtás visszaszorulóban van, ezért nagy lesz a tülekedés az autógyártók között az életbenmaradásért (azaz egyre kisebb profitmarzs), viszont az új és divatos hajtású autók extraprofittal eladhatók lesznek már a közeljövőben, akkor érdemes erre váltani akkor is, ha a legyártott jármüvek többsége még 10 év múlva is rendelkezik belsőégésű motorral. Folytatva a példát, ha 10év múlva eladnak évi 30millió BEV autót, és abból10 millió Volkswagen lesz, akkor a cég jól jöhet kis a váltásból.

Dany 2020.11.13. 08:08:34

@miert?: Abszolút egyetértek. Nekik ez jött ki most az excel táblákból. Egyik autógyár sem szeretet szolgálat.

Ahogy végignézek a 15 évvel ezelőtti VW konszern modelljein az utakon, kivétel nélkül kb. TDI az összes. A dízel őrületet is jól meglovagolták, most megpróbálják majd a villannyal is.
süti beállítások módosítása