Szokatlanul közvetlenül reagált a konkurenciára Akio Toyoda az Automotive News cikke szerint.
"A Tesla azt állítja, hogy az ő receptjük lesz a standard a jövőben, de ami a Toyotának van, az egy igazi konyha, egy igazi szakáccsal."
Az aktuális pénzügyi év profit elvárását duplázza a Toyota, ez hangzott el Toyodától egy pénteki online briefing során.
A Tesla idén megelőzte tőzsdei értékét tekintve a Toyotát, valamint a másik hat nagy japán gyártót is. Összesen. A Toyota kiemelte, hogy ez annak ellenére is így történt, hogy az éves gyártásuk 3.4 százalékának felel meg az amerikai konkurensük eladási darabszáma.
"Vesztünk, ha a részvényárfolyamról van szó", de "ha a termékekről van szó, akkor teljes menünk van, amelyekből választani fog a vásárló."
Kritizálni szokták elemzők a Toyotát, azt állítva, hogy az öregedő hibrid technológiából akarják kihozni az utolsó filléreket, és kivárnak a teljesen elektromos autókkal addig, amíg nem esik le az akkuk ára jelentősen.
Januárban azt írta az Asia Nikkei, hogy 5 év múlva fél millió teljesen elektromos autót tervez gyártani a Toyota, ez még 5 százaléka sincs a jelenlegi éves termelésüknek. Musk szerint a cége addigra "néhány millió" autót fog eladni. A VW összehasonlításul 2023-ra 1 millió elektromos autóval számol.
"Nem igazán csinálnak olyan valamit, ami igazi, az emberek a receptet vásárolják meg", folytatta Toyoda úr a főzős analógiát.
"Nekünk van a konyhánk és a séfünk, és mi csinálunk igazi ételt."
Hát, a japán kultúráról való képpel a fejemben, úgy, hogy volt szerencsém találkozni és beszélni pár szót Akio Toyodával tavaly Floridában, ezek meglepően éles megfogalmazások. Soha nem követném el azt a hibát, hogy alábecsüljem őket.