Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A szigorított euro normák a belső égésű motoros autók végét jelenthetik?

2020. november 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

125434411_788931785238215_4845873439551241941_o.jpg
Újabb információk láttak napvilágot az EU készülő új euro normája kapcsán.


Ahogy írtam korábban, a mostani, kiszivárgott tervek alapján az euro7-es norma lényegében lehetetlenné tenné a belső égésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését az évtized második felétől.

Több egybehangzó sajtójelentés szerint már 2025-től hatályba kívánják léptetni az EU döntéshozói a drasztikusan szigorított normákat.

Európai kutatókból és tudósokból álló csoport, az "Advisory Group on Vehicle Emission Standards" az eddigi nitrogén-oxid szinteket drasztikusan szigorítaná. A jelenlegi szabályozás a dízellel kicsit megengedőbb, mint a benzinesekkel. 60 mg/km a benzineseknél a jelenlegi szint, 80 mg/km a dízeleknél. Vannak autók, amelyek a jelenlegi, nagyon igényes és bonyolult kipufogógáz tisztítási módszerekkel, adblue-val és dupla nitrogén-oxid csapdákkal jelentősen jobb értékeket produkálnak valós körülmények között is, mint a törvényi előírás. A most eltervezett szigorításokat azonban ezek az autók sem tudják tartani. 30 mg/km amiről most szó van, de 10 mg/km is benne van a pakliban. Ez mérési hibahatár. A már viszonylag tisztának mondott euro5-ös autók ennek a húsz vagy éppen harmincszorosát tolták ki a levegő a valós körülményeket figyelembe véve. Itt emlékeztetnék arra, hogy egy 15 évvel ezelőtti szinten lévő euro3-as autó az euro nullás szinthez képest már csak 3 százaléknyi nitrogén-oxidot pöfékelt ki. A töredék töredékének a töredékéről beszélünk tehát. A szénmonoxid érték is a jelentősen csökkenne, akár 100 mg-ig.

Minden eddigi, technikai szempontból sokszor szükséges kivételt megszüntetnének. A "thermo ablak" fogalma sem jelentene mentséget a gyártóknak, ahogy a motor védelme érdekében hozott vezérlési intézkedések sem.

Ez azt jelentené a gyakorlatban, hogy elméletileg hőmérséklettől, magasságtól, gázpedál állástól függetlenül mindig, minden körülmények között, akár vontatás közben, akár bringával az autó tetején, kivétel nélkül mindig azonos elvárások lennének.

-10 foktól +40 fokig, 1000 vagy akár 2000 méteren is (eddig 700 méter volt az elvárás) az autó elméleti teljes élettartama alatt, tehát 15 év és 240 000 kilométerre számolva, (ez eddig 160 000 volt) mindig tudnia kell az autónak a limiteket. Ez utóbbival speciel teljes mértékben egyet tudok érteni.

Ennek azonban ára van. Olyan ára, amit a gyártók nyilván továbbítanak a végfelhasználók felé. Ezek az autók a szakemberek jóslatai szerint a jelenlegi technikai tudásunkat figyelembe véve nem lennének piacképes áron forgalmazhatóak. Benne van tehát a pakliban, hogy az autógyártók úgy döntenek, hogy nem invesztálnak ebbe a kérdésbe több pénzt. Az azt jelentené, hogy 5 év múlva már csak villany autó lenne a boltban. Mindenki eldöntheti, hogy ez mennyire reális.

Forrás: Focus.de, Businessinsider.de

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4716287036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása