Az illegális dízel tuning hatalmas problémává fajult az elmúlt években Amerikában.
Egy nemrégiben megjelent szövetségi tanulmány szerint, amit az E.P.A. készített, az elmúlt évtizedben több, mint fél millió dízel pick-up-ban módosíthatták, vagy iktathatták ki teljesen a tulajdonosok a kipufogógáz kezelést. Ezzel 9 millió autó kibocsátásának megfelelő káros anyagot pöfékelnek ki, 500 000 autóból.
"Ez sokkal aggasztóbb és elterjedtebb, mint a VW dízelbotránya okozta probléma" – nyilatkozta egy szakértő, mivel "a truck-ok kibocsátása eleve sokkal magasabb."
Az E.P.A. becslése szerint a nagy Pick-upok 15 százalékában manipulálhatták a tulajok illegális módon a motorokat illetve a kipufogógáz kezelési rendszereket.
Az illegális dízel tuning 570 000 tonna nitrogén oxid kibocsátásáért felel, ami a tízszerese annak, amire a VW botrány kapcsán gondolni kell. Ez a rendkívül káros, rákkeltő gáz felelős rákos megbetegedésekért, súlyos tüdő problémákért. A szállóporról még nem is beszéltünk.
Az ilyen felelőtlen magatartás okozza azt, hogy általánosan a sarokba van állítva a dízel, miközben az európai törvények és szabályozások megmutatták, hogy a nitrogén-oxid szinteket a nullához lehet közelíteni, igaz, ehhez dupla nox csapda és adblue szükséges. Ezek ellenőrzését szigorúbban kellene venni itthon is, és elrettentő büntetésekkel kellene elvenni a kedvet az ehhez hasonló, sajnos Európában is tapasztalható utólagos dízel manipulációktól.
Forrás