Egy erős kijelentése az volt, hogy alapvetően nem ellenezné a fúzió lehetőségét egy másik autógyártóval, de ellenséges felvásárlást nem fog kezdeményezni. Simán megtehetné, ha a piaci kapitalizációjából indulunk ki a cégének, amely a többszöröse a konkurenseknek.
Amin egy picit még rágódnia kell a német Musk rajongóknak, az az atomenergiával kapcsolatos kijelentése, amit én a magam részéről tökéletesen támogatok.
Idézem: "Ha a teljes közlekedési szektor átáll villanyra, akkor dupla annyi áramra lesz szükség, mint eddig. Ehhez meg kell növelnünk a szél és a szolár erőművek, valamint az atomerőművek kapacitását."
A Teslának folyamatos és biztonságos áramellátásra van szüksége a berlini gigafactory-ban, ezért saját, földgáz alapú erőművet létesít a területen. Az ugyebár, nem megújuló energiaforrás.
A szolár tetők, amelyeket a Tesla fejleszt, csodálatos megoldást jelentenek a lehető legsemlegesebb autózáshoz. De Musk realista. A német "energiewende" egy zsákutca egy olyan fejlett iparral rendelkező országnak, mint Németország, amelynek hatalmas mennyiségű folyamatosan rendelkezésre álló energiára van szüksége. Egyszerre kiszállni az atomenergiából, valamint a szénből is, de a legzöldebbek szerint még a gázból is, nem teljesíthető, ilyen ipari ambíciók mellett.
"Olyan helyeken, ahol nem jellemzőek a természeti katasztrófák, nincsenek földrengések, az atomenergia rizikója nagyon alacsony." Ezzel a Németországban alig kimondható mondattal folytatta Musk.
A Focus szerzője szerint Németország úgy viselkedik, mint a viccben az autós, aki fel van háborodva, hogy mindenki szembe jön az autópályán. Németországban a legdrágább az áram egész Európában, Kínától Japánon át Indiáig és Franciaországig minden nagyhatalom atomerőműveket épít. A Focus szerint lehet, hogy Elon Musk-ra lesz szüksége Németországnak ahhoz, hogy felébredjen az álomvilágból.
Forrás