Árakról nyilván nem szól még a bejegyzés. A töltési idő "állítólag" 10 perc, ami alatt 500 kilométeres hatótávot tud "felvenni" az autó. Az akku helyigénye nem nagyobb, mint eddig, kevésbé tűzveszélyes a technológia, illetve tűz esetén vélhetően kevésbe fatális a helyzet.
A Toyota "állítólag" hamarosan elkészülő szilárd test akkus autója után itt a következő "állítólag". Azért merek róla írni, mert egy sor komolyan vehető hírforrás számolt be a napokban arról, hogy a QuantumScape elérte az áttörést akku technológiában.
Ha igazak a cég által közzétett adatok, akkor a lítiumos akkumulátorok korszakának a végéhez közeledünk.
A cég szilárd test akkui a hírek szerint 15 perc alatt 80 százalékra tölthetőek, ráadásul 50 százalékkal nagyobb hatótávot tesznek lehetővé, mint az eddigi technológiák. Ez eddig csodálatosan hangzik, de annyi ilyet hallottunk már... Itt azonban nincs vége az "állítólagos" jó híreknek. -30 fokban sem veszít jelentősen a teljesítményéből az akku, és extrém belső hőterhelés mellett sem lesz tűzveszélyes. 800 töltési ciklus után is minimum 80% kapacitással bír még. Az embernek csak kerekedik a szeme ennyi jó hír hallatán.
Kik finanszírozzák a céget? Többek között Bill Gates és a VW konszern. A felügyelőbizottságban két korábbi VW topmenedzser mellett a Tesla egyik társalapítója, JB Straubel ül. Ez már önmagában elég erős érv amellett, ne legyintsünk lazán a túlontúl jól hangzó ígéretek kapcsán.
A kémiai Nobel díj birtokosa, Stan Whittingham, akinek a kutatásai hozzájárultak a lítium ionos akkuk feltalálásához, "áttörésnek" nevezte az adatok tanulmányozása utána a a QuantumScape akksiját.
A cég részvényei a héten 30 százalékot emelkedtek. Ebben az évben kerültek a tőzsdére, szerdán 87,50 dollár volt a egy részvény ára.
Akira Yoshino, a lítium ionos akkumulátor feltalálója szerint a tömeggyártás a kulcsa a szilárd test akkuk sikerének. Ezt Yoshino és a szakma egyéb képviselői is az évtized második felére tették.
A Volkswagen konszern 300 millió dollárt fektetett eddig a QuantumScape-be, és egyharmadát birtokolja a cégnek, amivel értelemszerűen előjoga is van arra, hogy először az ő autóiba kerüljön ilyen akkumulátor, ami a nyilatkozatok szerint az egész iparágat felforgathatja. 2024-ben indulhat a gyártás.
Gyűjtöttem egy csokor linket a téma kapcsán:
Medium.com, Slashgear.com, Newatlas.com, Nzz.ch