A VW konszern megbízta a Fraunhofer Intézetet, hogy készítsenek átfogó tanulmányt az elektromos autó gyártás kihatásairól a munkahelyek szempontjából nézve.
Néhány hónapja már megosztottam egy hasonló tematikájú publikációt, amelynek végkövetkeztetése az volt, hogy kevesebb munkahely szűnhet meg az elektromos autózásra való átállással, mint ahogyan ezt korábban, kedvezőtlenebb forgatókönyvek alapján gondolni lehetett. Sok, magas hozzáadott értékkel járó folyamat esetében a munkaintenzitás nem csökken jelentősen az eddigiekhez képest, de ezzel együtt is át fog strukturálódni az ipar, és összességében természetesen kevesebb emberre lesz szükség a gyártás során.
A VW, a nagy villanyoffenzívájával, és Diess-el, mint vezérrel nem hagy ki egyetlen alkalmat sem arra, hogy bizonygassa, hogy alternatíva nélkül, egyedül ez a hajtás lesz a megoldás mindenre. Többször nyilatkozott Diess arról, hogy a téma "le van zárva", nincs értelme energiát és időt "fecsérelni" bármi másra, és a politikusokkal szemben is elvárása, hogy "álljanak ki a villany mellett", mint egyetlen opció mellett.
Ilyen hozzáállással értelemszerűen jól jön, ha egy nagy tekintélyű intézet tanulmányával lehet megnyugtatni a munkavállalói oldalon a kedélyeket.
Az átalakulás kapcsán egyébként Győr példája van kiemelve, hiszen a világ legnagyobb motorgyártó üzeme a VW konszern olvasatában remekül diverzifikálta a tevékenységét, a motorgyártás csökkenő súlya mellett időben megkezdték a villany komponensekkel való foglalkozást, és a járműgyártás súlyát pedig emelték.
A győri megoldást ajánlják a német egységek figyelmébe is. Itt olvashattok róla.