Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Fókuszban az elektromobilitás és az önvezető okosautók a VW konszern jövőbeli stratégiájában

2020. október 01. - Várkonyi Gábor Autóblog

Tegnap tartották meg a VW konszern közgyűlését, online formátumban. Ez kizárta annak lehetőségét, hogy a nem tökéletesen elégedett részvényesek közvetlenül vitázhassanak a cég vezetőivel arról, hogy jó-e az az irány, amerre a cég tart. A befektetési bankárok elsődleges célja értelemszerűen az, hogy…

Tovább

Élő vita az autógyártókat érintő klímaszigorról

Ahogy az elmúlt hetekben már többször is írtam, 2030-ra az eredeti menetrend szerint a mostani 95 grammhoz képest még 37,5%-kal kellett volna csökkenteni a széndioxid-kibocsátást, ami a gyakorlatban 2,8-3,5 liter közötti fogyasztásokat feltételezne. A mostani felvetés szerint ezt a rendkívül…

Tovább

Ford: a klímacélok betartása drasztikus termelés csökkenéshez és áremelkedéshez fog vezetni

Na, és akkor itt is volnánk, szó szerint idézem a Ford német főnökét, Gunnar Herrmannt: "A célunk a Fordnál, hogy mindenképpen betartsuk az új klímacélokat. Ennek azonban következményei lesznek: valószínűleg nem fogunk többet 1.4 millió autót gyártani Európában, hanem jóval kevesebbet. A gyártás…

Tovább

Nagy erőkkel fejlesztik Kínában a belső égésű motoros technológiát is

Hosszú elemzésben támasztja alá egy tegnap megjelent írásban egy gyártástechnológiával foglalkozó portál, amit korábban a kínai menetrendről fogalmaztam meg. Kicsit szemezgetek nektek: Kínában egy kiegyenlített stratégia rajzolódik ki, az extrémen a villanyra kihegyezett EU-val szemben, és a…

Tovább

Számos helyen romlott a levegő minősége Kínában az elektromos autók térnyerésével

Jól hangzik az érv, hogy nem akarnak megfulladni a kínaiak, csak éppen a jelenlegi energiamixüket figyelembe véve érdemes tudni, hogy számos helyen romlott a levegő minősége Kínában az elektromos autók és robogók térnyerésével. Ez annak köszönhető, hogy még mindig túlnyomóan szennyező módokon…

Tovább

A Deutsche Bank elemzője szerint a német energiaárak gátolják az elektromos autók terjedését

Nem annyira jön ki a matek a német energiaárakkal a villanyautó javára, és ez súlyosan veszélyezteti a kemény állami dotációval a piacra tolt elektromos autók kellő sebességű elterjedését, figyelmeztet egy Spiegel cikkben többek között a Deutsche Bank elemzője.Az ADAC adatai szerint egy liter dízel…

Tovább

Ugrásszerűen nőhet az öreg használt autók iránti kereslet

Ugrásszerűen nőtt a spanyol piacon az öreg használt autók iránti kereslet egy spanyol hirdetési portál felmérése alapján. Júliusban és augusztusban azon autók értékesítése, amelyek 20 évnél idősebbek, 30 százalékkal nőtt, 44 000 darabra. Az átlagár 1400 euró volt, de sokan 500 euró körüli összegért…

Tovább

A villanyhajtás a kelet-európai autóipar nagy lehetősége?

Ahogy terjednek az elektromos autók, úgy épülnek le a munkahelyek az autóiparban. Ez az összefüggés sokszor megkérdőjelezhetetlennek tűnik, a BCG ugyanakkor legújabb tanulmányával részben cáfolja ezt a tételt.Szinte nincsen olyan hét, hogy ne jelentenének be vezető autógyártók komolyabb, sok ezres…

Tovább
süti beállítások módosítása