Ha valaha megfilmesítik a dízelbotrány történetét, szerintem Andy García tökéletes lenne Rupert Stadlerként.
4 és fél órás beszédben védte a saját álláspontját a német bíróságon az Audi egykori vezére, aki ellentámadásba is lendült. Stadler szerint az ügyészek bűnbakot keresnek, és személyében megtalálták azt. Elfogultsággal vádolja a vádhatóságot, amely szerinte az őt mentesítő bizonyítékokat lesöpört e a nyomozás során.
Azért vállalja az erkölcsi felelősséget, mert nem tudta jobban megvédeni az Audi érdekeit, amely céggel mélyen azonosítja önmagát, és amely cég vezetésének a lehetőségével egy álom valósult meg számára.
Fontos tudni, hogy Stadlert egyébként nem is vádolják azzal, hogy tudomása lett volna arról, hogy mi zajlik a konszernnél. Nem vett részt aktívan a manipuláció kidolgozásában, nem tudott róla, és nem is terheli ilyen értelemben felelősség a kérdésben.
Amiért bíróság előtt van, az röviden összefoglalva az a vélelem, hogy nem állította le a szóban forgó motorokkal szerelt autók értékesítését rögtön azután, hogy kiderült számára, hogy gond lehet ezekkel. A 3.0 V6 TDI motorról van szó, amelyről Stadler azt állítja, hogy biztosították a konszern vezetői arról, hogy nem érintett a botrányban. Két korábbi Audi mérnök vallomásai ugyanakkor arról tanúskodnak, hogy Stadler tudott arról, hogy a Porsche modellekben is alkalmazott motorok is érintettek a manipulációban, nem csupán a négyhengeres TDI-k.
Forrás