Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A BMW értékesítésért felelős igazgatósági tanács tagja 2025-re már minden negyedik BMW-t online szeretné értékesíteni

2021. január 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

Peter Nota, a BMW értékesítésért felelős igazgatósági tanács tagja, Jens Thiemerrel együtt, aki a Mercedestől váltott nemrégiben a bajorokhoz, és a marketingért felel, jelentősen szeretné növelni a márka digitális átalakulásának a sebességét.

139683343_829783091153084_3087665164227792297_o.jpg
Pénteken beszélt erről Nota, aki 2025-re már minden negyedik BMW-t online szeretné értékesíteni, próbaút, vagy ülőpróba nélkül, akár közvetlenül az ügyfél házához szállítva a kiválasztott modellt. Mindezt a kereskedelmi szereplőkkel vállvetve, hangsúlyozta a holland menedzser, azaz nem a klasszikus értékesítési vonalak megkerülése a célja az intézkedésnek, hanem a versenyképesség növelése az iparágon kívülről érkezett konkurenciával szemben.

A cél, hogy a legjobb prémium élményt tudják nyújtani a digitalizált rendelés és a fizikai átvétel kapcsán is. Ehhez száz millió eurós nagyságrendben invesztálnak a következő években az online rendelés minél egyszerűbb kialakításába, az online marketingbe és az online értékesítésbe.

Már 60 piacon működik az érintkezés mentes autóvásárlás, ahol akár értékesítővel együtt, de online módon konfigurálnak autókat vevőknek, vagy mutatnak be raktári autókat.

Az OTA frissítésekkel megkereshető eurók is jelentős részét képezik majd az üzleti modellnek hamarosan. Az eleve minden újabb autóba beépített extrák, – kormányfűtés, minőségibb hifi, bonyolultabb fényszórók, stb – előfizetéses elérhetősége a cél, ami nyilván egy komoly profit potenciállal járó paradigmaváltás.

2020-ban a koronavírus hatására 8 százalékot csökkent a BMW csoport értékesítése globálisan, Nota szerint az idei évben már profitábilis növekedésre számítanak, de hogy elérik-e a 2019-es 2,538,000 darabos értékesítési szintet, arra nem akart válaszolni a menedzser, hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a főbb piacokon stabil és erős keresletet érzékelnek jelenleg.

Az elektrifikált autóik értékesítését 50 százalékkal növelné, a tisztán elektromos autók eladásait pedig duplázná idén. 2020-ban 192.646 részben vagy teljesen elektromosan működő autót adtak el, egy harmaddal növelve a szegmens eladásait 2019-hez képest. 2023-ra 25 ilyen modell lesz a palettán, ennek több, mint fele teljesen elektromos lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7516393898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása