A lízing kérdés margójára: a legfrissebb privát lízinges ajánlatok havi 180 eurós díjat adnak meg egy ID.3-ra Németországban. Az összeg bruttó. 48 hónapra, évi 10 000 kilométeres futás mellett. Pure Performance kivitel esetében.
Javítási és biztosítási költségek nincsenek beleértve a havidíjba. A szóban forgó autó alapára jelenleg 31.495 euró.
6000 euró indulódíjat kell fizetni, ezt ugyanakkor az állam "visszatéríti" szubvenció formájában. Árfolyam függvényében ez kicsit több, mint 3 millió forintos összköltség privát ügyfeleknél. 4 évig ennyiért lehet használni egy újonnan 11.4 millió forintos autót.
Mindenki eldöntheti maga, hogy ez mennyire reális, vagy mennyire piaci alapú.
Ha az állami támogatás formájában megkapott 6000 eurós indulót levonjuk, akkor a maradványértéknek valahol a 6.3 millió körüli összegnél kell lennie 4 évesen. Ez nem irreálisan magas, hanem nagyjából reális. Igen ám, de 4 év múlva még lesz szubvenció Németországban az új villanyautókra.
Ha tehát valaki villanyautót akar venni, akkor minek vegye meg a használtat? Annak a lízingdíja egy újabb 4 évre magasabb lesz, mint az új autó lízingdíja. Ez itt a probléma, és ez itt a képződő gondhalmaz.
Forrás