Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2030-ban véget fog érni a belső égésű motoros Audik gyártása

2021. január 25. - Várkonyi Gábor Autóblog

A háromnegyed éve az Audit vezető Markus Duesmann tökéletesen egy húron pendül korábbi BMW-s kollégájával, jelenlegi főnökével, Herbert Diess-szel ami az elektromobilitást illeti.

141323376_832884624176264_5154142155133097844_n.jpg
A korszellembe csodálatos áramvonalassággal belesimuló, a "zöld" gondolatot magasba tartó Duesmann a Manager Magazinnak adott tegnapi interjújában meglebegtette az általa vezetett márka belsőégésű "exit" stratégiáját. Korábban fog történni minden, mint gondoltuk volna.

2023-ban jön még egy új verziója az A4 és A6 modelleknek, amelyekből később lesz elektromos verzió is, és a belső égésű kivitelek még a modellciklus végéig sem lesznek már elérhetőek. Ez azt jelenti, hogy 2030-ban véget fog érni a belsőégésű motoros Audik gyártása.

A Plug-In hibridek sem lesznek már érdemben fejlesztve, mivel Duesmann arra számít, hogy a 2021-es német parlamenti választások után felálló új német kormány el fogja törölni ezek szubvencióit, és innentől nem lesz attraktív az ügyfeleknek a technika.

Ez két dolgot jelent a gyakorlatban: Duesmann beismeri, hogy ez a technológia is csak masszív szubvenciókkal izgalmas. Ha ez egy PHEV esetében így van, akkor a BEV esetében hatványozottan igaz ez. A második pont: a zöldek kormányra kerülésére számít koalíciós szinten, hiszen csak ebben az esetben lesz visszavonva minden támogatás olyan technológiáktól, amelyek nem egyoldalúan villany alapúak.

Az A8-as idén még fel lesz egyszer frissítve, és vélhetően ez lesz az utolsó köre a modellnek. Mással lesz helyettesítve a jövőben.

Az "Artemis" projekt egy olyan koncepciójú autó lesz, amely 2024-ben kerül gyártásba, nem A vagy Q lesz a megnevezése, és nem is klasszikus limuzin vagy SUV kategóriába lesz sorolható. Természetesen teljesen elektromos autóról beszélünk.

Hataloméhes, ambiciózus és agilis Duesmann, akinek a fókuszában a konszernvezetőség van középtávon, ez egészen jól látszik abból, ahogyan a médiával bánik, és ahogyan helyezkedik a konszernben. A körülötte lévő bizalmi pozíciókat az elmúlt hónapokban a saját szövetségeseivel töltötte fel, az Audi sikere és megújítása lesz a főpróba. Winterkorn és Piech is Audi vezető volt, mielőtt konszernvezérek lettek. Utóbbinál nyilván a családi szál is egyértelműsítette az utat, de mérnöki teljesítménye magától a cég élére repítette volna. Rupert Stadler korábbi Audi vezér volt kiszemelve hosszabb távon Winterkorn utódjának, de hát a dízelbotrány keresztülhúzta a számításokat. Az említett urak "saját nevelésűek" voltak. Diess és Duessmann bázisa hiányzik a cégen belül, mivel külsősként érkeztek. Ez jelentősen nehezíti a "hatalomgyakorlásukat".

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7116402274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.01.25. 15:04:28

"Duesmann beismeri, hogy ez a technológia is csak masszív szubvenciókkal izgalmas."
Nem kellett beismerni, mert nem volt titok eddig sem. Amennyire tudom, a német közvélemény is egyetért a szubvenciókkal, a vita csak annak módján/mértékén zajlik.
Ha ez igy megy tovább, akkor az autógyártókat sem kell félteni, mert az új helyzethez alkalmazkodva gyorsan megtalálják a nyereséges termelés módját. Aki itt veszit, az a feleslegessé váló pár 100ezer munkás lesz. De az ő leépitésük elkerülhetetlen, bármilyen fájdalmas is ezt kimondani. És ha nem lenne villanyos forradalom, akkor is csökkene a munkások száma, csak talán lassúbb ütemben.
Két létező kérdés marad, amik összefüggenek:
1. A politika meddig tartja szükségesnek és fogja támogatni a villanyautót? - viszonyitva ahhoz képest, hogy a villanyautók ára mikor száll le a földre?
2 AZ átállás okozta problémák mikor érnek el olyan szintre, ami politikai korrekciót idéz elő?

W12petrol 2021.01.25. 19:53:11

Érdekes tavaly októberben ez volt az álláspontja: www.google.hu/amp/s/hu.motor1.com/news/449055/audi-a-benzin-es-dizelmotoroknak-is-van-jovoje/amp/
Itt is látszik a fejetlenség! Vagy csak a politikához akarnak sündörögni!én imádom az audit de ha a fenti valóság lessz akkor én disszidálok! Amit piech felépitett ! Diess urfi és talpnyalói szisztematikusan romboljak
süti beállítások módosítása