Ahogy az várható volt, egyre többen ugranak rá a "tisztán elektromos" stratégiára a gyártók közül. Az Euro 7 rémének árnyékában nem sok értelme van széllel szembe helyezkedni, főleg relatív kis gyártóként, pláne olyan imázzsal, amihez eleve illik a környezetvédelem meg a fenntarthatóság témája.
A Volvo ma reggeli sajtóközleménye is erről szól, ők is belépnek azok táborába, akik egy évtizeden belül kiszállnak a belsőégésű motoros autók piacáról. Nagy gyászolni való egyébként nincs a motorjaik kapcsán, a markáns konstrukciók régen helyet csináltak már a nem túl izgalmas négyhengereseiknek, és a Volvo vásárlók jelentős része egyébként sem a hajtáslánc miatt vásárolt Volvo-t. A dizájn, a márka üzenete, a biztonság ígérete mindennél fontosabb a hűséges táboruknak, a kínai pénztömeggel a hátuk mögött pedig soha nem látott sikereket értek el a svédek az elmúlt években.
A klasszikus márkakereskedői felállást, a hagyományos kereskedelmi vonalat évek óta próbálják megreformálni, ezekben a kérdésekben mindig a trendek előtt jártak. A bérleti konstrukció, a teljesen digitális folyamatok, a kereskedések átadópontokká való átalakítása is rövid időn belül meg fog történni.
Délután lesz egy hosszabb online tájékoztató, annak tapasztalatairól beszámolok később. Addig álljon itt a vállalat vezetőinek nyilatkozata:
„Csak a jövedelmező növekedésen keresztül maradhatunk sikeresek. Ahelyett tehát, hogy egy eltűnőben lévő üzletágba fektetnénk be, úgy döntöttünk, hogy a jövőt finanszírozzuk – a jövő pedig az elektromos közlekedés és az online értékesítés” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Feltett szándékunk, hogy a prémium elektromos járművek gyorsan növekvő piacának vezető szereplőjévé váljunk.”
A Volvo Cars a világ különböző piacain tavaly vezette be első tisztán elektromos modelljét, az XC40 Recharge crossovert. A mai napon pedig a vállalat hamarosan bemutatja második tisztán elektromos típusát, a 40-es széria új tagját.
Az elkövetkező években a Volvo Cars számos további elektromos modellel lép piacra, és ez még csak a kezdet. Már 2025-re a vállalat globális eladásainak az 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot hibrid modellek adják. 2030-re pedig minden újonnan eladott Volvo elektromos lesz.
„Belső égésű motorral szerelt autóknak hosszú távon nincs jövője” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Feltett szándékunk, hogy 100%-ban elektromos autókat gyártsunk; a váltás már 2030-re megtörténhet. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk ügyfeleink elvárásainak, és a klímaváltozás elleni harcban magunk is a megoldás részévé váljunk."