Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Már 10.9 millió akkumulátoros elektromos autó fut a világ útjain

2021. március 16. - Várkonyi Gábor Autóblog

A baden-würtembergi székhelyű napenergia és hidrogén kutatási centrum sajtóközleménye hatalmas lelkesedéssel említi, hogy már 10.9 millió akkumulátoros elektromos autó fut a világ útjain. Kétségkívül nagy eredmény, ha belegondolunk, hogy 10 éve hogy nézett ki ez a szám.

160201948_203250314924591_8930628875835865400_n.jpg

1.4 milliárd belsőégésű motorral ellátott autó van a világon forgalomban jelenleg. Ehhez érdemes arányosítani a 10.9 milliót. Ha valóban ez jelenti a különbséget majd, akkor nagyon el vagyunk késve. Vagy valaki valakit hülyének néz. Az is egy lehetőség.

Minden érdeme mellett a villanyautózásnak: lehet, hogy többet kellene foglalkoznunk azzal a kérdéssel, hogy környezetvédelmi és levegőminőségbeli problémák kapcsán mit kezdjünk nagyon gyorsan azzal az 1.4 milliárd autóval, ami napi szinten közlekedik a világban. A szintetikus, CO2 semleges üzemanyag egy remek fejlesztési irány lenne, és rövid távon is segíthetne, ahogy a gáz alapú hajtás terjedése is. Ezekhez nem kellene óriási, évekig tartó infrastrukturális átalakítást végezni, hatásai szinte azonnal érezhetőek lennének.

Ha holnaptól csak és kizárólag akkumulátoros elektromos autókat lehetne új autóként forgalomba helyezni, akkor nagyjából 2 évtized alatt cserélődne ki a jelenlegi állomány. A villany mellett szenvedélyes kiállók szerint annyi időnk nincs.

Mivel villanytémáról van szó, kell egy disclaimer is, nincs kedvem ezt a szép szombat délutánt azzal tölteni, hogy harcos villanyosok gyalázkodásait olvassam. Ez a poszt SEM a villanyhajtás ellen íródott. A számok kontextusba helyezésére szolgált.

Mivel gondolatébresztőnek szántam, a másik frakciót is tisztelettel kérem arra, hogy feleslegesen ne hergeljék a villanyos társakat, aki között pont ugyanannyi a jól és értelmesen érvelő kommentelő, mint a belsőégésű hívők között. Próbáljuk meg értelmes beszélgetést folytatni arról, hogy ha valóban itt a világvége, akkor ki mit lát rövid távon megvalósítható, költségeket is figyelembe vevő megoldásnak arra, hogy kevésbé pazarlóan bánjunk az erőforrásainkkal az autózás kapcsán. Ha nincs itt a világvége, akkor meg mire jó ez az egész? Egyáltalán, mekkora szerepe van a folyamatosan a fókuszban lévő egyéni közlekedésnek a többi, nagyságrendekkel szennyezőbb iparághoz, tevékenységhez képest?

Érdekességként meg itt elolvashatjátok a jelentésből, hogy hol mennyi villanyautó fut jelenleg, és mely típusok mennyire sikerek különböző piacokon.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6716466188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása