Ola Källenius a jelek szerint hasonlóan gondolkodik technológiák "tiltásáról", mint Akio Toyoda. Szükségtelennek tartja ezeket a lépéseket.
A Financial Times konferenciáján hangzott el a Mercedes vezetőjétől, hogy a zéró kibocsátás eléréshez vezető úton el fog jönni az a pillanat, amikor a skálázás változása miatt az elektromos hajtás válik a domináns hajtássá, és emiatt a belsőégésű technológia magától kezd el jelentéktelenedni.
Az Euro 7 és a várható piaci változások miatt ismeretes, hogy a Mercedes sem tervez további pénzeket költeni új generációs belsőégésű motorok fejlesztésére, helyette a konkurensek többségéhez hasonlóan a jelenlegi motorokat akarják optimalizálni a még mindig nem véglegesített új normák teljesítéséhez.
A technológia adott az átmenethez, az invesztíció hamarosan "amortizálódik" és vállalatvezetői szempontból nézve nincs értelme mesterségesen kijelölni egy időpontot arra, hogy búcsút intsenek olyan technikának, amire szüksége van még a piacnak. Azt már én teszem hozzá, hogy ez a technika kifejezetten tiszta, elég megnézni, hogy végeznek a Mercedes modelljei olyan felmérésekben, ahol valós körülmények között mérnek kibocsátási értékeket. A belsőégésű technikában mindenképpen az élvonalban vannak.
Källenius ugyanakkor hangsúlyozta, hogy romantikus múltba révedést senki ne várjon a cégtől, amikor piaci szempontból meg lesz a megfelelő pillanat, és olyan mértékben gyorsul be az elektrifikáció, hogy nem éri meg tovább belsőégésű motoros autókat piacon tartani, nosztalgikus érzések és hezitálás nélkül váltanak 100% elektromos palettára.
Az addig megkereshető pénz viszont elengedhetetlenül kell ahhoz, hogy az átmenet biztosítható legyen.
A belépő modellekhez szükséges négyhengeresek és a Smart modellekhez szükséges darabszámok a Geely-vel való kooperációban fognak megvalósulni, win-win alapon.
Érdemes tudni, hogy az összes eladott autójuk 40 százalékát már Kínában helyezik forgalomba, és a kínai partnerekkel való együttműködésük, valamint a villany know-how és tapasztalat kétirányú "cseréje" jelentős fejlesztést befolyásoló tényező tud lenni a jövőben.
Gigantikus, 70 milliárd eurós összeget költ a Mercedes 2025-ig elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztésre és szoftver fejlesztésre.
Európában 25% körüli értékre tudták felhúzni az elektromos/elektrifikált arányt az eladásaikban, míg a világ többi részén együttesen 10% körül vannak. Ez nem rossz teljesítmény ahhoz képest, hogy viszonylag későn kezdtek el ezzel a témával komolyabban foglalkozni.