A brit Autocar szerint a chiphiány okozta turbulenciák nagyobb gondot fognak okozni a gyártóknak, mint maga a koronavírus.
Ezt az elméletet azzal támasztják alá, hogy az állami segítségek stabilizálták a gyártókat a leállások alatt, de ezek a kedvezmények már vagy megszűntek, vagy épp most futnak ki, és a gyártók egy részének nincs tartaléka arra, hogy túléljen több hónapnyi időszakot úgy, hogy közben a gyárak nincsenek működnek, de fél gőzön. Az ugyanis drágább a gyártóknak, mint a teljes leállás.
Nagyon kicsi operatív marzzsal dolgozik a legtöbb gyártó, 40-50% kihasználtsággal működtetni gyárakat nagyon komoly ráfizetés, amit nem lehet ezen a szinten kigazdálkodni.
Én nem látom ennyire drámainak a helyzetet, de az biztos, hogy gyengébb lábakon álló gyártók, különösen olyanok, akik az elmúlt hónapokban nem tudtak egy kis tartalékot képezni, bajban lesznek, amikor ennek vége lesz.
Az Autocar szerint a just-in-time rendszer összeomlását nézhetjük végig, de itt megjegyezném, hogy a brit gyártást egyébként sem kímélte az elmúlt időszak, hiszen a Brexit is alaposan megtépázta a JIT rendszerek működőképességét.
Forrás