Az április óta lényegében csődvédelem alatt működő, koreai bíróság által kijelölt csődgondnokság alatt tartott Ssangyong Motor úgy tűnik, hogy új gazdára talál.
3 komoly érdeklő versenyzett a 10 éve a Mahindra & Mahindra Limited többségi tulajdonában álló koreai gyártóért, és úgy tűnik, hogy újra koreai tulajdonba kerülhet a kissé hányatott sorsú SUV specialista. Az indiai tulaj pénzt és energiát is bőségesen fektetett az elmúlt években a márkába, és ez meg is látszott a palettán, ár/érték és minőség tekintetében egy titkos favorittá nőtte ki magát az itthoni piacon is. Sajnos az autóipari átalakulás, és a covid alatt kicsúcsosodott nehézségek a gyártó körül nehéz helyzetbe hozták a SsangYongot, a koreaiak ugyanakkor semmiképpen sem akarták veszni hagyni az elmúlt időszak eredményeit. A hírek szerint a vevő kiválasztásánál a vételárnál is nagyobb szerepet játszott az, hogy hihető és fenntartható üzleti tervet és megfelelő hátteret tudjanak biztosítani a márkának.
A szintén koreai Edison Motors vezette konzorcium lesz a befutó a jelek szerint. A cég főleg elektromos teherautókkal foglalkozik. 730 millió eurós vételárról szólnak a hírek.
A SsangYong mellett a JLR sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket az indiai tulajdonosai számára, legalábbis egyelőre. A recept nagyon hasonlatos volt: a TATA konszern is rengeteg pénzt és szabad kezet adott a kompetens menedzseri gárdával felálló brit gyártónak ahhoz, hogy német prémium gyártók nyomába eredjenek, de pénztemetőnek bizonyult eddig a projekt.