Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Megint különutas lesz Európa az autók terén?

2021. november 04. - Várkonyi Gábor Autóblog

Elektromos, dízel, benzin, hidrogén, vagy valami más? A mai Millásreggeliben egy, az adásban elhangzott beszélgetésre reflektálva végigvettük, hogy hogyan lettünk Európában dízel nagyhatalom, közben a világ többi felén személyautókban gyakorlatilag nem játszott szerepet ez a hajtás.

phev_1.jpg
Ennek kapcsán beszélgettünk arról, hogy az egyoldalú szabályozás, még ha az alap felvetés jó szándékon alapszik is, mekkora károkat és piactorzító hatásokat tud okozni. Most azt készülünk megismételni, amit a dízel kapcsán egyszer már elrontottunk: csakis egy tényezőt veszünk figyelembe a szabályozások kapcsán, miközben a valóban fenntartható és versenyképes autóipar alapfeltétele lenne a technológia semlegesség, szigorú és átfogó ökológia koncepció mentén megfogalmazva.

Az élet különböző területein az arra legmegfelelőbb technológia győzedelmeskedjen, miközben az autókkal szemben legyen elvárás a tartósság, és adott esetben adózási ösztönzőként az átfogó súlycsökkentési program. Nem beszélhetünk valódi, komolyan gondolt környezetvédelemről, ha 6 évente eldobható szemétté degradálunk tartós fogyasztási eszközöket. Nem beszélhetünk ésszerű adórendszerről Európa szerte, ha mindenki egy vagy két kategóriával nagyobb autó vételére használja fel a cégautó juttatásokat ahhoz képest, amit magának venne a saját adózott pénzéből. Igyekeztem holisztikusan, átfogóan nézni a kérdést a műsoridő keretein belül.  

Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr10016745670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horrorpornó bábszínház 2021.11.06. 01:17:29

Hány fele van valaminek, ha van egy meg a többi?
És azt, hogy amit te technológia néven emlegetsz, magyarul technikának hívják?
Gondoltál már rá, hogy megtanulsz rendesen magyarul?

A helyesírást nem is említem, simán csak pocsék. Szinte nincs hibátlan mondatod. Ezért már általánosban is buktatnának, nemhogy gimiben.

Nem tudom, ki volt az a hülye, aki írásra biztatott, de nagyon átbaszott, nem neked való, szarul írsz.

Ja, a témához: a dízel sokkal jobb kisautókba is, jobb a hatásfoka is (1 km-en kevesebb üzemanyaggal elmegy = kisebb károsanyag-kibocsátás), csak most néhány idióta kiverte a hisztit, a hozzád hasonló hülyék meg csont és gondolkodás nélkül beszopják.

UBI1889 2021.11.06. 07:30:39

@horrorpornó bábszínház:
Egyet értek veled!
(A dízel témában)

apro_marosan_petergabor 2021.11.06. 07:58:27

A diesel technológiát divat szídni, valójában ne felejtsük el, jelentősen csökkentik a környezetbe jutó CO2 terhelést, révén a motorok 20-30%-al kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, égetnek el, mint benzines társaik. Nem véletlenül működik minden nagyteljesítményű szállító és tömegközlekedési eszköz diesel motorral. KIrúgdosásuk a közlekedésből nem eléggé meggondolt politikiai motívumok mentén történik, ahelyett, hogy környezetvédelmi tökéletesítésükön dolgoznának.Emellett az EURO 6-os motorok környezetszennyezése elég alacsony - más kérdés, hogy sok ennél rosszabb motor van még üzemben. A városok levegője összehasonlíthatatlanul tisztább, mint régebben.
Nagyobb figyelmet kellene fordítani ezen eszközök rendszeresen ellenőrzött üzemeltetésére!
Azt se feledjük, hogy népszerű pizzafutárok ócska motorjai (igen sok még kétütemű) mekkora szennyezést végeznek, 100m -es sugaru körben érezni borzalmas szagukat, mit teszünk ellenük? Semmit. Pedig miből állna betiltani ezeket, s helyette elektromos vagy négyütemű eszközöket, EURO 6 elvárással bevezetni? (már látom a pizzafutárok tüntetését...)
Másrészt a környezetszennyezés - mikor a "szmoggal" riogatják a népet, ma inkább por (részecske) szennyezést jelent (a CO2-t leszámítva) - mint egyéb károsanyag kibocsátást, ebben pedig a fűtés viszi magasan a prímet, nem az autózás, csak az autósokat egyszerűbb megzsarolni! 6 évente eldobandó? - nem. Lecserélik, s fut tovább másnál, néha 20 évig, azuán megy a bontóba, máskor meg azon sírunk, elöregedett autó állományunk van...
Nem, ez mint politikai megvezetés, politikai marketing. Európa élenjár a környezetvédelemben, drága megoldásokkal teszük magunkat versenyképtelenné - miért?, miközben a többiek tojnak rá, s nevetnek rajtunk, ahelyett, hogy a túlnépesedéssel is foglalkoznának...
Az autóipar ezzel együtt jó irányba indult el, a villanyautózás megoldja a környezet szennyezést, főleg, ha nem a német kisiklott zöldprojekt miatt (atomerőművek bezárása) szénerőművek adják hozzá az áramot! Napelemek árama töltheti a közlekedési eszközöket (hisze ezek úgy is idejük 95%-ban állnak. Ehhez meg kell oldani a töltésüket, megfelelő hálózatokkal, mindehhez szakemberek kellenek, nem politikusok, s dogmatikus környezetvédők - aki nem sok mindenhez értenek...
Több szakmai hozzáértés, kevesebb méregzöld politika - ez a kulcsa a dolgoknak, nem feledve, hogy a zöld belül többnyire vörös, ennek a hajtóereje pedig mindig is a demagógia volt.

midnight coder 2021.11.06. 08:20:53

@horrorpornó bábszínház: Akkor vezesd be az autód utasterébe a kipufogót! Ha már rákot kap valaki tõle, az ne a mellette az utcán sétáló kisgyerek legyen.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 08:24:13

@apro_marosan_petergabor:
6 évente eldobandó? - nem. Lecserélik, s fut tovább másnál, néha 20 évig,"
Amit most gyártanak nem fog 20 évig futni, hanem örülhetsz ha 8-10 évig kihúzzák.
Ezek a remek kicsi turbós motorok nem bírják. A másik, hogy csinálnak olyan motort, mint a ford, hogy nem javítható, nem szedhető szét, 200ezernél kuka. Pont. A 6-8 éves autóba pedig nem fog senki venni új motort, főleg úgy nem, hogy fordnál kell beszerelni.

Európa élenjár a környezetvédelemben,'
Az önmagunkkal való kibaszásban járunk élen, nem a környezetvédelemben. Ha nem ilyen donátanna féle idióták hoznák a döntéseket, akkor értelmük is lenne. De amíg valaki annyit fog fel a világból, hogy a napelem majd megmenti a bolygót addig nem lesz itt környezetvédelem.
"miközben a többiek tojnak rá, s nevetnek rajtunk,"
Tessék, Kína odafigyelt. Bezárt néhány szénerőművet és áttért földgázra. Németország válaszolt: minikályha kell otthon meg pokróc..

"Az autóipar ezzel együtt jó irányba indult el, a villanyautózás megoldja a környezet szennyezést," Dehogy oldja.

" Napelemek árama töltheti a közlekedési eszközöket (hisze ezek úgy is idejük 95%-ban állnak. "
Igen, főleg este amikor nem süt a nap.

szakemberek kellenek, nem politikusok, s dogmatikus környezetvédők - aki nem sok mindenhez értenek..."
És olyankor mi van, ha a szakemberek elmondják, hogy itt a vége, ez az akksis technológia nem fokozható tovább? Kész, elértük a fizikai korlátokat?

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 08:26:11

@midnight coder:
Ez mekkora szalmabáb már!
Jézusom, néha bazmeg olyanokat írsz, mint egy hatéves.

midnight coder 2021.11.06. 09:08:39

@tiltsál ki te gyökér: "Igen, főleg este amikor nem süt a nap."
Na látod, az a baromság. Mert hogy a villanyautóban akkumlátor van. Normál körülmények között úgy 2-300 kilométerre elég, de nem hiszem hogy ez pár éven belül ne menne fel 600-ra. Az átlagpolgár ehhez képest utazik naponta vagy 50-100 kilométert a melóhelye és a lakása között. Ergo, ha nap közben meg tudod oldani a töltést, akkor simán mehet a napelem által termelt villanyból. Vagy atomból termelt villanyból. Vagy akár földgázból termelt villanyból. Míg az egyszer legyártott dízel az egész élettartama alatt CO2-t és kormot okád ki a kipufogón.

apro_marosan_petergabor 2021.11.06. 09:18:18

@tiltsál ki te gyökér: Nappal is állnak. Vagy az utcán, vagya parkolóban, vagya garázsban, közben süt a nap. Éjjel(is) dolgoznak az atomerőművek, lekötetlen kapacitásokkal.
Tévedsz, simán futnhatnak 15-20 évig. Legfeljebb nem éri meg javitani.
Az akku technológia egyre jobb. Lehet látni, hová fejlődtek az autók 120 év alatt, a villanyautók 20 év alatt fejlődtek már óriásit.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 09:25:54

@midnight coder:
Remek ez a kiragadott mondat. Mire is válaszoltam, hogy az autók általában éjszaka állnak?
"Napelemek árama töltheti a közlekedési eszközöket (hisze ezek úgy is idejük 95%-ban állnak."

"Mert hogy a villanyautóban akkumlátor van."
Van bizony. És általában nappal használod, amikor éppen meríted az akksit.

"Normál körülmények között úgy 2-300 kilométerre elég, de nem hiszem hogy ez pár éven belül ne menne fel 600-ra. "
1. Ez a technológia elérte a végét. Még néhány százalékot tudnak faragni rajta, aztán annyi. Nem lesz se kisebb, se könnyebb. Ha nekem nem hiszel, kérdezt kurtot a trollt, elmondja, hogy melyik elektronpálya mennyit bír felvenni elméletileg maximumon, és hogy most hol tartanak.
2. De, ha sok akksit teszel a kocsiba, akkor elmegy 600at, csak akkor a súly nagy, a töltés hosszabb, stb.
3. Ezért káros, amit mondjuk a zöldek csinálnak, hogy mantrázzák, hogy"majd lesz jobb technológia". Nem lesz. Ennek ez a vége. Olyan, mintha azt magyaráznád, abban reménykednél, hogy egy 200 literes hordóba majd valahogy beleteszel 300 litert.
"Az átlagpolgár ehhez képest utazik naponta vagy 50-100 kilométert a melóhelye és a lakása között."
Az lehet. Csak az átlagpolgár esetleg egy héten egyszer lemenne a nagymamához. Vagy nyaralni.

Egyébként nem úgy szokott lenni, hogy kijön egy technológia, ami népszerű lesz, és az emberek sorban állnak érte? Mint mondjuk a mobilokért, laptopokért? Kellett ott valami állami támogatás? Kellett a propaganda? Jelenleg azt próbálják, hogy az alkalmatlanabb technológiát támogassák. Hyundai kona. Benzin 1.0 6 millió, az elektromos 13. Az egyikkel nem járod meg Nyíregyházát oda-vissza.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 09:32:27

@apro_marosan_petergabor:
"Tévedsz, simán futnhatnak 15-20 évig. Legfeljebb nem éri meg javitani."
Tehát nem futhatnak. Most komolyan ne röhögtesd már ki magad, ezzel az erővel minden örökké tart, ha cserélgeted az alkatrészeket állandóan.

"Az akku technológia egyre jobb. Lehet látni, hová fejlődtek az autók 120 év alatt, a villanyautók 20 év alatt fejlődtek már óriásit."
Az megvan, hogy a villanymotor 50 évvel régebbi mint a robbanó? A probléma ugyanaz, mint 150 éve.
Az meg a világ vicce, hogy abból indulsz ki, hogy 20 év alatt mit fejlődtek, tehát a következőkben is pont így fognak. Nem fognak. Ha te nekiállsz futni, és első nap futsz 200 métert, aztán összeesel, egy hét után meg 2 kilométert, akkor ugye nem számítasz arra, hogy egy év után a trend alapján te majd 300 kilométert fogsz lefutni?

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 09:33:45

@apro_marosan_petergabor: "Nappal is állnak. Vagy az utcán, vagya parkolóban, vagya garázsban, közben süt a nap."
Vagy esik az eső... Legfeljebb nem mennek haza, ugye?

inkvisitor 2021.11.06. 09:35:10

@midnight coder: Aztán várdd meg, amíg a kiöregedő elektromos autók akkumulátorai megjelennek az árokpartokon kidobva. Az lesz a környezetszennyezés.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2021.11.06. 10:06:07

Hat éves korára szemét? Az majd csak most jön. A most 20-30 éves prémium diesel és benzines autók(BMW,AUDI, MERCI) simán elpöfögnek. A mostani villany,és modern benzines autók 6-8 év után kuka. A hibrid priusokról meg ne is beszéljünk. Míg egy 20-30 éves BMW-hez tele van a bontó 10-20ezres alkatrészekkel(klímakompresszor, generátor, stb.) egy 8 éves priushoz milliós áron lehet utángyártott alkatrészhez jutni. Ennyit a modern autókról.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2021.11.06. 10:10:24

@inkvisitor: Nem dobják azt ki, újrafeldolgozzák. A gond nem ott van. Hamarosan elfogy hozzájuk a nyersanyag, vagyis kb.annyi akksi lesz, amennyi most van. Ezeket szépen újrafeldolgozzák, oszt viszontlátás. Vagyis a járművek 10%-a lesz elektromos, a többi meg marad a régi. Nem lesz mindenkinek elektromos autója, illetve lehet, akksi nélküli.

apro_marosan_petergabor 2021.11.06. 11:54:02

@tiltsál ki te gyökér: Öreg, nem hallottál még az az elektromos hálózatok stabilitásáról?
Ha nem értesz hozzá, miért beszélsz hülyeségeket?
A magyar (európai) villanyhálózat stabilan működik s szállítja az áramot az időjárástól függetlenül, mert az alaperőművek,,meg a nagy területi összekapcsolt rendszer ezt biztosítják (atom, gáz, szén, víz stb.) Tehatát a villanyautónak rendelekezésre áll a töltés a naperőművek pillanatnyi helyzettől függetlenül, de nagyátlagban nappal tölthetik a naperőművek őket. Amellett a naperőművek akkor is szállítanak áramot ha felhős, borús az idő, csak kevesebbet.
Mielőtt írnál, próbálj informálódni, vagy gondolkodni...

tiltsál ki te gyökér 2021.11.06. 15:29:05

@apro_marosan_petergabor:
Szóval az egész ott kezdődik, hogy azt mondtátok, hogy majd napelemmel lehet tölteni az autókat. Ha több ev lesz, akkor a jelenlegi kapacitás nem elég. Ha meg a szén és gázerőművek termelik az áramot, akkor adtunk a szarnak egy pofont.

apro_marosan_petergabor 2021.11.07. 11:11:20

A diesel technológiát divat szídni, valójában ne felejtsük el, jelentősen csökkentik a környezetbe jutó CO2 terhelést, révén a motorok 20-30%-al kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, égetnek el, mint benzines társaik. Nem véletlenül működik minden nagyteljesítményű szállító és tömegközlekedési eszköz diesel motorral. KIrúgdosásuk a közlekedésből nem eléggé meggondolt politikiai motívumok mentén történik, ahelyett, hogy környezetvédelmi tökéletesítésükön dolgoznának.Emellett az EURO 6-os motorok környezetszennyezése elég alacsony - más kérdés, hogy sok ennél rosszabb motor van még üzemben. A városok levegője összehasonlíthatatlanul tisztább, mint régebben.

Nagyobb figyelmet kellene fordítani ezen eszközök rendszeresen ellenőrzött üzemeltetésére!
Azt se feledjük, hogy népszerű pizzafutárok ócska motorjai (igen sok még kétütemű) mekkora szennyezést végeznek, 100m -es sugaru körben érezni borzalmas szagukat, mit teszünk ellenük? Semmit. Pedig miből állna betiltani ezeket, s helyette elektromos vagy négyütemű eszközöket, EURO 6 elvárással bevezetni? (már látom a pizzafutárok tüntetését...) - itt csak a médiumok sajátos, pártos vakságára irányítom a figyelmet.
Másrészt a környezetszennyezés - mikor a "szmoggal" riogatják a népet, ma inkább por (részecske) szennyezést jelent (a CO2-t leszámítva) - mint egyéb károsanyag kibocsátást, ebben pedig a fűtés viszi magasan a prímet, nem az autózás, csak az autósokat egyszerűbb megzsarolni!
6 évente eldobandó? - nem. Lecserélik, s fut tovább másnál, n é h a 20 évig, azután megy a bontóba, máskor meg azon sírunk, elöregedett autó állományunk van...

Nem, ez mint politikai megvezetés, politikai marketing. Európa élenjár a környezetvédelemben, drága megoldásokkal teszük magunkat versenyképtelenné - miért?miközben a többiek tojnak rá, s nevetnek rajtunk, ahelyett, hogy a túlnépesedéssel is foglalkoznának, ami sokkal töb környyezetszennyezést generál...

Az autóipar ezzel együtt jó irányba indult el, a villanyautózás megoldja a környezet szennyezést, főleg, ha nem a német kisiklott zöldprojekt miatt (atomerőművek bezárása) szénerőművek adják hozzá az áramot! Napelemek (anperőművek) árama töltheti a közlekedési eszközöket (hisze ezek úgy is idejük 95%-ban állnak. Ehhez meg kell oldani a töltésüket, megfelelő hálózatokkal, mindehhez szakemberek kellenek, nem politikusok, s dogmatikus környezetvédők - aki nem sok mindenhez értenek...
Amikor nincs elegendő áram megújulókból, akkor az alaperőművek (atom, víz később fúziós) szolgáltatják az áramot a töltéshez.
A fejlődéssorán nem lehetetlen hogy jól feltöltött autók visszatáplálnak a hálózatba (töltésük egy részét), ha ezt gazdaságilag értelmesen megfogalmazzuk.

Több szakmai hozzáértés, kevesebb méregzöld politika - ez a kulcsa a dolgoknak, nem feledve, hogy a zöld belül többnyire vörös (szocdem-bolsevik), ennek a hajtóereje pedig mindig is a demagógia illetve az erőszakosság volt.
/A gyengébbek kedvéért kicist kiegészítve/

horrorpornó bábszínház 2021.11.09. 01:38:10

@midnight coder:
Faszfejkém, nem arról volt szó, hogy egészséges, hanem arról, hogy kevésbé káros.
Arról nem én tehetek, hogy a funkcionális analfabéta cikkszónál a te fényképed az illusztráció, láthatóan nem alaptalanul.
De ha te a benzinest egészségesnek gondolod, akkor vezesd be te. A világ jól járna vele, egy agyatlan barommal kevesebb lenne.

"Normál körülmények között úgy 2-300 kilométerre elég"
Hát 2 km az nem valami sok.
Bár mondjuk a te csökött agyadnak már felfoghatatlanul nagy szám a 2, az látható.

És az megvan,, faszfej, hogy az akkumulátor mennyire környezetszennyező, a gyártása és a megsemmisítése is? És az, hogy általában 2-3 évet bír ki (kérj meg valakit, hogy ezeket a nagy számokat próbálja valahogy elmagyarázni neked). És akkor több száz kiló akkumulátor megy a kukába, nem 5 deka, mint a mobiltelefonodból.
És ha tölteni kell, akkor a benzinest meg a dízelt megtankolod 3 perc alatt, fizetéssel együtt, a villanyszaroddal meg fél napig ülsz a villanyoszlopnál, addigra a benzines meg a dízeles már Párizsban van.

De a hozzád hasonló ostoba faszok ezt nem képesek felfogni.

@apro_marosan_petergabor:
A villanyautó mindent egybevéve semmivel sem kevésbé környezetszennyező, mint egy dízel vagy egy benzines, csak máshol szennyez. De az úgynevezett ökológiai lábnyoma semmivel sem kisebb. Egész érdekes cikket írt erről a Totalcar valamiklr a tavasszal.

"a villanyautók 20 év alatt fejlődtek már óriásit"
Lófaszt, tárolótechnikában (ami nem technológia) alig fejlődtek valamit. Max. az elektronikájuk fejlődött, de az meg a benzineseknek meg a dízeleknek is.

"a villanyautónak rendelekezésre áll a töltés"
Ja. Csak kurva nehéz úgy autózni, hogy hozzá vagy kötve egy kábelhez, ami a hálózati áramot adja. Az aksik meg nem sokat bírnak, a töltési idő pedig kurva hosszú.

A fúziós erőmű meg olyan, mint a fullerén. Már vagy 30 éve tudják, hogy egyszer valamire kurva jó lesz, csak még azt nem sikerült kitalálni, hogy mire és hogyan. Úgyhogy még mindig a jövő technikája, és a jövőben is a jövő technikája lesz. Valószínűleg egy soha el nem jövő jövőé.

@tiltsál ki te gyökér:
Ez a hatévesnek degradáló. Annak több esze van, mint ennek a fidesznyik fasznak.

"első nap futsz 200 métert, aztán összeesel, egy hét után meg 2 kilométert"
Hát erre azért ne nagyon számíts, ha első nap 200 m után összeesel, akkor 1 hét alatt nagyon jó esetben meglesz a 400. Több nem. A 2 km olyan 2 hónap után esetleg. A többiben igazad van.

A napelem terel áramot esőben is, nemcsak tűző napon. Napelemes faliórám van az erkélyen, már vagy 25 éves, és még hibátlan, télen-nyáron. Olyankor is, ha hetekig nincs napsütés. Egy kb. 3x1 centis napelemcella van rajta, és mint írtam nem tegnapi technika, a maiak már jóval jobb hatásfokúak.

miert? 2021.11.09. 11:00:16

Kedves Gábor
Nem tudom, miért reménykedsz a hidrogénben, mint valós alternativa. Az elfogadható lenne, hogy jelenleg nincs kiépült infrastrukturája, mert ez a jövőben megváltozhatna. De a hidrogénes üzemanyagfelhasználás energiahatékonysága csapnivaló. És akkor még a többi problémáról nem beszéltünk., mint veszélyesség, helyigényesség, önköltség. És ezek tartós hátránynak tűnnek. Ezt már többször is leirtam, most találtam egy ábrát, ami ezt jól mutatja. A képet nem tudtam ide beilleszteni, igy a linket teszem ide.
twitter.com/transenv/status/899976235794788352
üdvözlettel
Ui: mellékesen az is látszik, hogy a szintetikus üzemanyagnak még rosszabb az energiahatékonysága. De ez esetleg elfogadható azért, mert ez csak átmeneti pár evtizedre lenne velünk.

apro_marosan_petergabor 2021.11.10. 17:21:42

@horrorpornó bábszínház:
"A villanyautó mindent egybevéve semmivel sem kevésbé környezetszennyező, mint egy dízel vagy egy benzines, csak máshol szennyez."
Nem. Ez csak akkor is részben igaz, ha nem "zöld" energiával töltöd. De még ebben az esetben is jobb, mert koncentráltan egyszerübb védekezni a szennyezés ellen (erőműnél), mint autónként, másrészt egy erőmű jobb hatásfokkal állítja elő a hajtó energiát, mint az autómotor. Másrészt pl. kevesebb lesz a fékpor, a visszatermelő fékezés miatt, a zaj... stb. Amellett a "zöld" energia hányad nő, tehát a környezetterhelés is csökken.
Sok garázsban van áram, illetve lehet oda tenni, már jelentősen csökken a szennyezés.
(Városban szinte csak villannyal járok, vidéken részben, külföldön benzinnel, így évente kb. 1200-1500 l benzint spórolok meg, általában este/éjjel töltök, jó eséllyel atomerőművi árammal, CO2 nélkül)
Senki sem gondolta, hogy egy pillanat alatt az egész világon elterjed a töltőhálózat s a villanyautó. De ez csak idő kérdése. A tárolás, töltés egyaránt fejlődik. És maga a z EV is fejlődhet sokat, pl a visszatáplálási vonalon lehet még sokat javítani (ami városban, hegyvidéken fontos). Norvégiában rövidesen nem vehetsz, csak villanyautót...
A fúzió pedig nem valószínüleg, hanem biztosan jön.

horrorpornó bábszínház 2021.11.13. 14:54:07

@apro_marosan_petergabor:
Nézd, az, hogy te miket hazudsz magadnak, hogy nyugodtabban alhass, az a te dolgod.
Viszont ettől még nem lesz igaz.

Érdekelne, hogy szűröd ki a konnektorodban, hogy melyik elektron jön atomerőműből, és melyik fosszilisből. Vagy ez is csak egy önámító hanta a többi közül?

1200 liter benzin egy átlagos autónak kb. 150-170 ezer kilométerre elég. Azt kissé kétlem, hogy naponta (mindennap, kivétel nélkül) 500 km-t vezetnél.

Attól, hogy a garázsban is van áram, nem tudom, miért csökkenne jobban a szennyezés, mintha mondjuk a Tesó töltőoszlopán töltöd a verdát.

A visszatermelő fékezéssel meg nem csökken a fékpor mennyisége, mivel jelentéktelen a fékhatása. Ahogy a töltésmennyiség is, amit a visszatermelés jelent. Ezrelékekben mérhető.
A zaj valóban kisebb, annyira, hogy egyes villanyautókra valamiféle zajgenerátort raknak azért, hogy hallja a többi közlekedő, hogy közelednek.

apro_marosan_petergabor 2021.11.14. 13:31:33

@horrorpornó bábszínház:
Ne erőlködj tovább, ha még az elemi matek sem megy.
1200l benzin 10l/100km fogyasztás mellett (SUV-om van) városi fogyasztás mellett kb. 12000 km-re elég... (tanulj meg számolni)
- A vissszatermelő fékezés egy jobb PHeV-nél két fokozatban állítható, a 2. igen erőteljes fékezést jelent, erős visszatermelés mellett. Városban a normál féket alig használom...
- Pl. lejössz a hármashatár hegyről 2-3 km-nyi útra elegendő energiát tölt vissza az akkuba...
Ez nem ezrelék, a 10% többszöröse... TEHÁT ALIG KOPIK A FÉK
(A Toyota nem idióták gyülekezete, nem viccből gyártották le 20 év alatt a hibrid autók
millióit, s nem viccből vették meg a taxisok mindenütt...)

Nem értem, ha ennyire nem vagy képben, minek erőlködsz?
Inkább bábozzál...

horrorpornó bábszínház 2021.11.15. 02:55:14

@apro_marosan_petergabor:
Az átlag autó elmegy 7 literrel 100-on, agyatlanka, sőt, sok még ennél is kevesebbel. Nem mindjárt a legbenzinzabálóbbakkal kell előhozakodni.
Vagy csak 10-zel vagy képes osztani-szorozni? Az agyadból kinézem (illetve még azt sem nézem ki).

Erős visszatermelés a faszom. Ne hazudozzál, inkább tanuljál, te nyomorult műszaki analfabéta segg. Ez nem a Fidesz-kongresszus, ahol minden hazugságodat elhiszik.

Te szerencsétlen pöcs, te tényleg azt gondolod, hogy a visszafékezés azt jelenti, hogy elektromotoros erővel fékez az autó, és az bármiféle jelentős fékteljesítményt ad? Te tényleg ennyire hülye vagy a műszaki dolgokhoz?
Te ostoba segg, a Hármashatár-hegyről leereszkedve a generátor nem termel annyit, amennyi 2-3 km-re elegendő lenne a hajtó villanymotor hajtásához. Fizikából hányszor buktál már általánosban is, te agyi nyomorék?

Baromka, azért gyártották le villanyautók millióit, mert a hozzád hasonló seggbuta idiótákat át lehet verni azzal, hogy mennyivel kevésbé környezetszennyező.

horrorpornó bábszínház 2021.11.15. 19:41:42

@apro_marosan_petergabor:
Mármint fékez az elektromotoros erő, csak nem annyit (komolyabb fékezéskor ha arra támaszkodsz, meghalsz), meg csak nagyobb sebességnél.
15-20 km/h-nál, amivel a Hármashatárhegyről jössz lefelé (életszerű közlekedési helyzetet véve, nem éjjel 3 órát, amikor nincs forgalom) meg nem termel lófaszt sem a visszatermelő fékezés. Tudod, Lenz-törvény.
Ráadásul eleve csak a hajtott kerekek termelnek vissza, ha a kerékben van a hajtó villanymotor, ami ekkor generátorként tud működni.

apro_marosan_petergabor 2021.11.16. 00:30:10

@horrorpornó bábszínház: Tükröt tartottál magadnak, s minősítetted magad primitív trágárkodásoddal, e két hozzászolásodban. A stílus az ember. A "műszaki" hablatyoddal már nem foglalkozom, előbb tanulj meg számolni, ülj vissza az 5.-6. elemibe,addig, míg nem megy. Ha az már megy, probáld meg megérteni, s elfogadni amit leírtam, amíg ez nem megy, ne erőlködj. a Lenz törvény, fizika szavak leírásával, műszaki sületlenségekkel, zavaros blablával a hajtott kerekekről (teljesen mindegy, hány kerék hajtott - a visszatáplalási energia fékezi az autót, a visszatáplált energia függvényéban, melyhez egy fékező nyomaték tartozik egy vagy több keréken). A fizika nem vers, nem magolni, érteni kell, ettől, sajnos nagyon messze vagy.
De befejzetem, téhged nem tanítalak tovább ingyen.

horrorpornó bábszínház 2021.11.16. 22:48:55

@apro_marosan_petergabor:
Nem, öcsém, neked tartottam tükröt, mert egy ostoba segg vagy, aki azt sem tudja, miről beszél.

A műszaki "halblattyal" nem foglalkozol, mert segghülye vagy hozzá. Ami egyértelműen lejött eddig is, te kis fidesztálib seggnyaló. Elég egyértelmű, hogy halvány fingod sincs azokról, amiket írtam.

Tanítani, te? Baszd meg, te még a papucsállatkától is csak tanulni tudnál, mert nálad még annak is több esze van. A fizikáról meg annyit, faszfej, hogy ha tudnád, hogy forog a Föld, folyamatosan kapaszkodnál valamibe.

apro_marosan_petergabor 2021.11.17. 11:17:27

@horrorpornó bábszínház: @horrorpornó bábszínház:
Tükröt tartottál magadnak, s minősítetted magad primitív trágárkodásoddal, e három hozzászolásodban. A stílus az ember. A zavaros "műszaki" hablatyoddal már nem foglalkozom, előbb tanulj meg számolni, ülj vissza az 5.-6. elemibe, addig, míg nem megy.
Ha az már megy, probáld meg megérteni, s elfogadni amit leírtam, amíg ez nem megy, ne erőlködj. a Lenz törvény, fizika szavak leírásával, műszaki sületlenségekkel, zavaros blablával a hajtott kerekekről (teljesen mindegy, hány kerék hajtott - a visszatáplalási energia fékezi az autót, a visszatáplált energia függvényéban, melyhez egy fékező nyomaték tartozik egy vagy több keréken).
A fizika nem vers, nem magolni, érteni kell, ettől, sajnos nagyon-nagyon messze vagy.
De befejzetem, téged nem tanítalak tovább ingyen - ne tetézd.

horrorpornó bábszínház 2021.11.18. 00:56:55

@apro_marosan_petergabor:
Nem, baromka, a tükör bizony neked lett tartva, tök hülye vagy még az osztás-szorzáshoz is, a fizikához meg pláne.
És még vissza is jársz égetni magad, te szerencsétlen fidesztálib pöcs.
És honnan táplál vissza, te ostoba fasz, ha nem a hajtott kerékről? Tudod, faszkalap, Lenz-törvény.
Ja, tudod te a faszomat. Osztani is csak 10-zel tudsz, és még úgy is csak olyan számokat, amelyek 0-ra végződnek, te agyatlan kis fidesztálib pöcs. Látszik, baszd meg, hogy mekkora agyatlan faszkalapokból áll a Fidesz tábora. És te vagy az egyik főtroll a trollhadseregben. Egyben az egyik leghülyébb fasz.

Öcsém, a fizikát valóban érteni kell, de annyira te segghülye vagy hozzá, hogy ha tudnád, hogy forog a Föld, folyamatosan kapaszkodnál valamibe.

apro_marosan_petergabor 2021.11.19. 23:41:27

@horrorpornó bábszínház:
"1200 liter benzin egy átlagos autónak kb. 150-170 ezer kilométerre elég. Azt kissé kétlem, hogy naponta (mindennap, kivétel nélkül) 500 km-t vezetnél."
7l-el számolva ez 17.142 km. Csak egy nagyságrendet tévedtél, kis bolsevik.
A többi megjegyzésed ugyanannyit ér.
Maradjon ez itt bolsevik mementónak, hozzá nem értők, tájékozatlanok vagytok, s be sem látjátok, csak primitív mocskolódásra futja belőletek. Ezért vagytok ott, ahol vagytok.

horrorpornó bábszínház 2021.11.26. 19:37:31

@apro_marosan_petergabor:
Igaz, ezt elbasztam, mondjuk én fejben számoltam, nem számológéppel, mint te.
A lényegen nem változtat.

Ti meg remélhetőleg azért lesztek börtönben a gazdátokkal együtt. Ott legalább fizikailag is nyalhatod majd a seggét, fidesztroll.
süti beállítások módosítása