Szerdán ismertette az "Institut der deutschen Wirtschaft" azt a tanulmányát, amely a nyersanyagok beszerezhetőségével, a készletek méretével és ennek jövőbeli gazdasági hatásával foglalkozik. A tanulmány megrendelője a bajor gazdaság szereplőit összefogó szövetség.
Magas a rizikója annak, hogy az elektromos autókhoz szükséges nyersanyagok közül a lítium, a kobalt és a grafit esetében ellátási nehézségekkel kell hamarosan szembenézni.
A hidrogén alapú gazdaság megteremtése kapcsán pedig a platina, az iridium és a nikkel végessége okoz fejtörést.
Évi 36 millió új elektromos autóhoz, amivel 2030-ra terveznek, 1300 gigawattóra teljesítményű akkumulátor kapacitásra lesz szükség. A jelenleg ismert kobalt tartalékok ezzel a tempóval 11 év múlva kimerülnek.
Ez, a tanulmány készítői szerint azonban nem ok a pánikra, ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy fejlesztési szempontból a hangsúlyt az akkumulátorok összetételére kell helyezni a jövőben, valamint lényegesen nagyobb hangsúlyt kell kapnia a körforgásos gazdaság megteremtésének.
Kül- és belpolitikai szinten is szövetségek létrehozására kell törekedni annak érdekében, hogy biztosítva legyen az ellátás, amit ráadásul kevés helyről lehet biztosítani, és a nemzetközi versenyben az igény irántunk szerte a világban hatalmas tempóban nő.
Ezt a kérdést boncolgattuk a Millásreggeli Futómű rovatában, és szó volt még a Toyota modell offemzívájáról, amire óriási pénzeket költenek el a jövőben. A cég elnöke, Akio Toyoda annak hírében áll, hogy nem kimondott rajongója a villanyautóknak. Ehhez képest most azt jelentette be a cég, hogy 30 új elektromos Lexus és Toyota fog megjelenni az évtized végéig. Sokat kritizálták elemzők a céget annak kapcsán, hogy későn érkezik a villanyautó piacra, és kitart a hibridek mellett. A beígért 700 kilométeres hatótávú, szilárd test akkumulátoros Toyota sportautó elég csattanós válasz azoknak, akik leírták a Toyotát az elmúlt években ezen a téren.
Hallgassátok meg az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!