Meglepő hírekkel van tele a koreai sajtó.
A Hyundai háza táján állítólag komoly személyi változások lesznek hamarosan. Két, a cég sikerét tekintve kulcsfontosságú személy távozik állítólag rövid időn belül.
Több, mint másfél évtizede van a koreaiak szolgálatában Peter Schreyer, a formatervező, aki a VW csoporttól jött az ázsiaiakhoz, és akinek az elvesztését a németek azóta is fájlalják, elévülhetetlen érdemekkel rendelkezik a koreai autógyártás világsikerének alakításában. Az ő vezetésével és vízióival lett az elmúlt 15 évben egy középszerű autógyártóból egy olyan cég, amely kreativitás, formatervezés, termékpozicionálás tekintetében ma megkerülhetetlen nagysága a világ autógyártásának. A közelmúlt modelljei kapcsán nyugodtan kijelenthetjük azt is, hogy a koreai autógyártás számos ponton meghaladta a nagy riválisnak tekintett japán gyártókat. Egy mai KIA vagy Hyundai, pláne egy Genesis a közvetlen összevetésben műszakilag és stílusát tekintve is sokszor izgalmasabb, mint amit a kategóriatársak nyújtani tudnak. Ebben esztétikai oldalon Schreyer, – akinek lényegében szabad kezet adtak –, tényleg leírhatatlan nagyot alkotott. Azt sejtem, hogy kreatív elmeként az, hogy a keze nyomát tartósan viselheti egy cég, és egy identitás nélküli márkának adhat "arcot" teljes támogatással, biztosan befolyásolta akkor, amikor elvállata ezt a feladatot a kétezres évek közepén.
Schreyer széles körben elismert szakember, a világ három legbefolyásosabb, legtehetségesebb szakemberének tartják. Ha megnézzük, honnan hova vezette a rá bízott márkák formanyelvét, nem lehet kétségünk afelől, hogy kevés kompetensebb ember van nála ebben az iparban.
Albert Biermann hat éve van a cégnél, és egy ideje a kutatás-fejlesztési részleget vezeti. A BMW-nél korábban az M divíziót vezette. Ez önmagában egy olyan tény, amihez különösebben sok mindent hozzá sem kellene tenni, ha valakit a szakmai hozzáértése és a "rangsorban elfoglalt helye" tekintetében kellene jellemezni. Érzékelhető a keze nyoma minden újabb konszern terméken, a futómű hangolás, a vezethetőség drámai mértékű javulása Biermann munkáját dicséri. Aki mostanában ült frissebb, főleg erősebb KIA vagy Hyundai autóban, az pontosan tudja, miről beszélek. A Hyundainál az "N" sorozat autóit is neki köszönhetjük. Az i30 N vagy az i20 N ár/érték/vigyor alapon jelenleg verhetetlen ajánlatot képviselnek. Erősek, agilisek, játékosak, bennük van az old school boggie. Ezt a extra melót, az ízt, a játékot nem teszik már bele sokan az autóikba. Itt pedig addig reszelik, amíg tényleg jó nem lesz. Nem csak papíron erős...
A két német szakember távozásával kapcsolatban nincs igazi ok megjelölve, arról lehet olvasni, hogy "új arcokkal" a gyártó alá akarja húzni azon törekvését, hogy autógyártóból "mobilitási szolgáltatóvá" transzformálják a céget.