Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Enyaq Coupé: nem okozott csalódást a valaha gyártott legerősebb Skoda

2022. március 24. - Várkonyi Gábor Autóblog
Tulajdonképpen a létezése is "csak" annak köszönhető, hogy nagyon erőszakosan kérlelték a dílerek a Skoda vezérkart, mert nagyon hittek az autóban.

277336733_454372709812349_1517804197139141963_n.jpg

Érthető. Totálisan a trendbe illik, és jól megfér az Enyaq mellett a Coupé. A fura igazából az, hogy megint a Skoda az a márka a konszernen belül, amely mintha nem lenne hajlandó betartani a rá szabott szerepet. Nyesegetik a szárnyait, irigykednek rá, miközben veregetik a vállát a befolyt nyereség okán, a csehek meg óvatos sör diplomáciával valahogy mindig megtalálják a mozgásteret a kényszerzubbonyon belül.

Kinek kellett volna a egy ilyen SUV Coupé formával először jönnie az Audi után MEB alapokon? Nyilván senki sem a Skodára tippelne. Mégis működik a dolog, formailag is.
Csodát nyilván nem lehet tenni, az összes elektromos autónak van valami furcsa krumpli formája, szoknia kell még a szemünknek azokat az erőfeszítéseket, amiket annak érdekében tesznek a formatervezők, hogy kicsit becsapják az arányérzékeinket. Az Enyaq Coupénal ez egyetlen szögből nem sikerült: egy az egyben hátulról nézve feltűnik, hogy mennyire magas, és milyen furcsa proporciói vannak. Kicsit oldalról nézve már működik, és szemből is egyben van.

3 új teljesen elektromos Skoda jön még rövidesen a palettára, még bőven az évtized vége előtt a teljes eladásaik hetven százalékát elektromos autók fogják adni a cég szerint, és az európai piacon tartósan a top 5 legnagyobb volumennel rendelkező gyártó között szeretnének hosszú távra berendezkedni.

Örömteli volt látni, hogy magyar is volt a sajtótájékoztatón a gyáriak között, és mi asztalunkhoz ültették vacsora közben, ráadásul hölgyről van szó, és igazán művészi munkát végez. Abban a csapatban dolgozik, amely a belsőkért és az anyagválasztásért felel. Gratuláltam is szívből neki ahhoz, hogy a MEB autók közül egyértelműen a Skodák a legotthonosabb és legbarátságosabb enteriőrrel büszkélkedhetnek. Akkumulátor technológiával, újrafelhasználással és feldolgozással is foglalkozó mérnök is része volt a csapatnak, és külön cikket érdemelne a beszélgetésünk. Maradjunk annyiban, hogy sok hasznos infót kaptam, és be fog szivárogni a későbbiekben egy-egy bejegyzésbe ez.

277295960_454372789812341_8743214225768286827_n.jpg

A legfeszítőbb kérdés: milyen volt vezetni?
Jelzés értékkel a végére hagytam. A valaha gyártott legerősebb Skoda nem okoz csalódást, de a 299 lóerő sem tudja feledtetni azt a súlyt, amit cipelnie kell. 6,5 másodperces gyorsulás flott, de nem "az" a villanyos arctépés. 180-as tempóig engedi a Skoda a menetet az Enyaq RS esetében, erről a változatról van szó. 2 elektromotor hajtja, ahogy az utána a sorban következő 80x verzióit is, ám a második legdrágább kivitel már csak 160-as tempót "tud", és 7 másodperces gyorsulást. A gyakorlatban nem sokat érezni ebből a különbségből.

Az Enyaq esetében is igaz az a jelenség, amit sok új villanyosnál figyeltünk meg a kollégákkal: nem a legerősebb verzió a legharmonikusabb.

A sima hátsókerekes, kisebb akksis, könnyebb kivitelek, amelyekhez ráadásul lágyabb futómű is tartozott, valahogy stresszmentesebbek voltak.

A derékhájjal veretés a toszkán kanyarokban nem tűnt odavalónak. Az óvatos hömpölygés az RS-ben még az adaptív csillapítás ellenére is fura volt. Gyorsabb tempónál ugyanakkor minden villanyos olyan, mintha az az irgalmatlan nagy akku valahogy egy ezredmásodperc spéttel követné a világ eseményeit. Ettől mindegyikben testidegen érzés a tartós kanyarvadászat. Egy nyomás a gázra, közös örömködés az instant gyorsuláson, -ezt meg az összes tudja-, aztán valami kamion mögé behúzódva, nyugisan, lassan, elmereng bennük az ember.

A teljesítményelektronikája, a futómű hangolása ugyanakkor nagyon jó mérnöki teljesítményre vall, egyszerűen nem lehet kihozni a sodrából, nem csúszik meg, nem pörög el, mintha felülről az útra nyomnák mindig. Ez koránt sem magától értetődő, ahogy az érzéssel hangolt, nem túlbuzgó, nem tompa, megfelelő visszajelzéssel operáló kormányzás sem.

277295857_454372833145670_8014518576697757147_n.jpg

A sokat átkozott fedélzeti elektronika javult a legkorábbi MEB autókhoz képest.
A harmadik verziónál tartunk, és a már legyártott autókra is aktualizálható. A tesztautóknál, amiket vezettünk, nem volt akadás, gyors volt a rendszer, de még mindig nem intuitív. Gombok viszont legalább segítenek alapfunkciókban.

21-es kerekek, kristály hatású hűtőmaszk opcióként, a parkolóhelyet és az oda vezető utat megjegyző magától parkoló program, a széria üvegtető izgalmas kiegészítők, de nem ettől lesz jó egy autó. Az alapok szerencsére nagyon is szolidak, a forma a kategória jellegéhez képest ízléses, a színek külön dicséretet érnek, hogy a melegséget sugárzó belső is.

Talán valamikor majd rendelni is lehet, ha visszaáll a világ rendje. Aki villany-suv-coupéban gondolkodik, megfelel neki a 120-135 kW töltőteljesítmény, 60 000 eurót sem sajnál egy jól felszerelt modellre, az megtalálja a számítását a VW konszern azon márkájánál, amely a elég a józanságért felel. (kacsintás...)

277295990_454372903145663_2434441741798377016_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9517788098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AlexAston 2022.03.25. 21:07:59

Egy kúpétól attól ez még nagyon messze van, hiába akarják annak nevezni
süti beállítások módosítása