Méltó búcsú. Ötödik éve, hogy velünk van az "új" Insignia, amely meglepően öregnek tűnik, és éppen ezért édes egyvelege a modern és a tegnapi technikának. Tegnapi, mert még "csak" azzal sem fáradtak, hogy valami kamu hibridizációval vakítsanak. Lassan napját sem tudom már annak, mikor volt nálam utoljára egy teljesen hagyományos benzines autó, egy klasszikus automatával.
Az utolsó GM géneket hordozó Opel, azaz az utolsó "igazi" Opel. Ez nyilván nézőpont kérdése, nekem az újabb Opelek kifejezetten tetszenek, a második generációs Insigniát viszont kezdetektől fogva szerettem, miközben egyébként a GM korszakról összességében nem vagyok túl pozitív véleménnyel. A végére lett igazán jó. Ironikus helyzet.
Nem SUV, nem szétdigitalizált, nem elektrifikált, nem új hullámos. Egy klasszikus, rendesen megcsinált GT autó, mert bár erős, de inkább lendületes, mint eszeveszetten gyors. OPC helyett már "csak" GSI, ami azért a maga nemében még szexibb, mint a későbbi kort időző OPC, ami kétségkívül bitang autókat is szolgáltatott, de a hőskor azért inkább a nyugati átlag melós jóllétét jelképező megreszelt tömegautót megtestesítő GSI jelzés. 30-40 éve ez még nagyon is sokat jelentett. Amolyan Autobahn osztályharcot, ahol a Ruhr-vidéki gyári munkás büszkén pörkölhetett oda egy dél-német "Oberklasse" autónak az A3-as autópályán.
Nem SUV, nem szétdigitalizált, nem elektrifikált, nem új hullámos. Egy klasszikus, rendesen megcsinált GT autó, mert bár erős, de inkább lendületes, mint eszeveszetten gyors. OPC helyett már "csak" GSI, ami azért a maga nemében még szexibb, mint a későbbi kort időző OPC, ami kétségkívül bitang autókat is szolgáltatott, de a hőskor azért inkább a nyugati átlag melós jóllétét jelképező megreszelt tömegautót megtestesítő GSI jelzés. 30-40 éve ez még nagyon is sokat jelentett. Amolyan Autobahn osztályharcot, ahol a Ruhr-vidéki gyári munkás büszkén pörkölhetett oda egy dél-német "Oberklasse" autónak az A3-as autópályán.
Nagyon messzire kerültünk mára ettől, és egy Insignia GSI sem éppen az, amit átlag fizetésből 2022-ben meg tud venni egy jóléti EU-s társadalomban "tengődő" átlagpolgár. Tankolni meg pláne megterhelő, mert bár a korábbi 260 lóerős verzióhoz képest az új motoros, 230 lóerős kivitel, kapcsolható, nyomatékvektorozó 4x4 hajtással részterhelés mellett tényleg tud keveset fogyasztani, a gyakorlat azért inkább az, hogy ha már ott van alattunk a teljesítmény, akkor haladni akarunk. Úgy meg sokat eszik, na.
Bekapcsolt négykerék hajtással kifejezetten semlegesen és gyorsan mozgatható, nem sportautó, de nem is kell szégyenkeznie, olyan, mint egy ezüstös halántékú, de nagyon jó karban lévő kigyúrt férfi, aki a nagyon fiatalok szerint ránézésre túl van a zeniten, de aki kicsit jobban ismeri az életet, az sejti, hogy a tudás tapasztalattal kombinálva egy igazán nyerő felállás tud lenni.
Bekapcsolt négykerék hajtással kifejezetten semlegesen és gyorsan mozgatható, nem sportautó, de nem is kell szégyenkeznie, olyan, mint egy ezüstös halántékú, de nagyon jó karban lévő kigyúrt férfi, aki a nagyon fiatalok szerint ránézésre túl van a zeniten, de aki kicsit jobban ismeri az életet, az sejti, hogy a tudás tapasztalattal kombinálva egy igazán nyerő felállás tud lenni.
Szerettem ezt az autót, mert üdítően őszinte. Van ereje, a márkára jellemző módon kiegyensúlyozott és nagy tartalékokkal bír a futóműve, a Brembo fékekre panasz nem lehet, gombokkal és nem gondolatátvitellel vagy mantrával kell kezelni, senkiből nem vált ki irigységet, jól néz ki, "szokásos" módon jók az ülései, van benne hely, és úgy egyáltalán, olyan autószerű autó. Hiányozni fogsz, Insignia.