Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Geely veszi meg a Renault-Samsung Joint Venture 34,02 százalékát

2022. május 11. - Várkonyi Gábor Autóblog

Sajnos folytatódik a Renault útkeresése a szorult helyzetében.

280649995_486773613238925_5509278556579694779_n.jpg

Írtam róla, hogy az orosz fejlemények kapcsán fájdalmas méretű leírást kénytelenek elkönyvelni, és arról is beszámoltam, hogy a Nissan-ban lévő részesedésük egy jelentős részét is pénzzé kell tenniük, bár erről hivatalosan még nem tettek bejelentést, azóta sem. A Renault-Nissan impérium mindenesetre már ma sem létezek, abban a formában, ahogy eddig ismertük, és a zsugorodás tovább folytatódik.

A Geely-nek adják el a nem túl sikeres Renault-Samsung Joint Venture 34,02 százalékát. Ennek aktuálisan a 80%-a a Renault tulajdona. 200 millió eurót fizetnek érte a kínaiak, ami nem egy komoly tétel autóipari léptékkel. Számomra ez annak a jele, hogy nagyobbak lehetnek a pénzügyi gondok, és jobban fájhat nekik a Lada leírása, mint eddig sejtettük.

A Renault-Samsung mérsékelten sikeres egyébként, az elmúlt években az egyébként sem erős piaci jelenlétük a koreai társaikhoz képest még tovább csökkent. 2021-ben nagyjából 57 000 autót adtak el Koreában, ez 36 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A KIA/Hyundai páros mellett ez a teljesítmény eltörpül, ráadásul az átemblémázott, Renault modellként árult Samsung termékek elég nagyot hasaltak korábban Európában. Ki emlékszik már a Latitude-re, például?

Miért adott érte mégis pénzt a globális kisgömböcként viselkedő Geely? Beléphet az jelentős piacnak számító fejlett koreai autópiacra, ahol ráadásul betekinthet az LG, az SK Innovation és a Samsung SDI működésébe is, közvetve.

Egy dolog foglalkoztat ezzel kapcsolatban: miért nem a Ssangyong-ot szemelték ki, amely jobb palettával büszkélkedhet. 255 millió dollárért próbálték eladni januárban, egy helyi konzorcium jelentkezett vevőnek, de a pénzt nem tudták végül összekaparni rá, és azóta is csődgondnokság alatt állnak. 200 millió euró a Renault-Samsung egy részéért, vagy 255 millió dollár a Ssangyongért? Utóbbi így a távolból jobb üzletnek tűnik, de könnyen lehet, hogy valamit nem tudunk, ami befolyásolja a képletet.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5817828869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.05.11. 16:31:16

Pedig a Latitude jó kocsi.
süti beállítások módosítása