Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A korai ID.3-hoz képest a Cupra Born olyan, mintha kész lenne

2022. június 27. - Várkonyi Gábor Autóblog
1200 kilométert lett a vége a tesztnek.

287496487_513434150572871_2255072669729338005_n.jpg

Néha egészen fura dolgokat tud produkálni a VW konszern, ami a "szegmentálást" illeti. Magamtól azt gondolnám, hogy a jámbor ID.3 csak úgy kiált egy Skoda adaptáció iránt, ehhez képest a Cupránál adtak rá baseball sapkát meg nonfiguratív tetoválást.

Ettől jobb autó ugyan nem lett, de a korai ID.3-hoz képest a Cupra Born olyan, mintha kész lenne. Egy-két bug itt-ott még mindig idegesített, például előzmény nélkül a tempomat elment pár órára pihenni, de így is összeszedettebbnek tűnt, mint a VW, ami a hírek szerint azóta sokkal jobb, szintén.

A "sportosabb" jelző mérsékelten alkalmazható ugyan a Born esetében, mint a Cupra többi modelljénél, amelyek egyébként elképesztően sikeresek az EU piacán, és a konszernen belül most éppen az új kedvenc státuszát élvezik, hatalmas erőforrásokkal, és nagy tervekkel megtámogatva.

286978301_513434453906174_1646825675577384682_n.jpg

Amit nem szerettem az ID.3 esetében
, az a Born-nál is fennáll, ugyanakkor pont annyival élhetőbb, és annyival jobb volt az idő is a téli VW teszthez képest, hogy ezt igazából sajnáltam visszaadni.

A vevőelégedettséggel foglalkozó felmérésekben a VW pont azokban a kérdésekben szenvedett nagy visszaesést, amit az ID.3 esetében kritizáltam. Kezelhetőség, anyagminőség, dizájn, összeszerelés.

A kezelhetőség érdemben nem változott, a VW-nál azonban már új rendszer fut, ami nagy javulást hozott, és az első verzióhoz képest a Born is javult.

Anyagminőség: abszolút érzékelhető a javulás, a Born otthonos, de nem éri el a korábbi konszern szintet.

Dizájn: forradalminak nem mondanám, tökéletesen látszik, hogy egyszerű fogásokkal igyekeztek elkülöníteni az autót az alapját képező modelltől, de összességében jól sikerült a művelet, a kedves bárgyúságot egy határozottabb karakter váltotta.

Összeszerelés: itt is határozott a javulás.

Ami jó maradt: a vezethetőség, a futómű hangolás, az autó érzetű autó továbbra is erőssége a németeknek.

288521133_513434380572848_8605160746465358480_n.jpg
Hab a tortán a kicsit erősebb villanymotor, és a reszponzívabb kormányzás. Gyorsan menni egyáltalán nem volt kedvem vele. Magasan ülök, nagy a súly, rekuperálásra hangolt a fék, teljesen test idegen forszírozni egy ilyen autót, akkor is, ha mozdul a "gázra".
Előrelátással, tervezéssel, nyugalommal teljesíthető volt a héten az 1200 kilométer. Ettől függetlenül, amíg nincs az országot lefedő villámtöltő hálózat, kicsit olyan még mindig a szabadságérzet, mint amikor előzetesből kiengedve lábpereccel a lábán él az ember. Legalábbis így képzelem el.

Ha eleve így mutatkozik be a modell, emblémától függetlenül, sok kritikát megspórolhatott volna magának a konszern. Sikerült megszeretni, és csak pár "apróságot" kellett helyre tenni. Ettől függetlenül az ablakemelők gombjainak megoldása vállalhatatlan, és a kapacitív gombok beszállítóját is cserélni kellene.

287617638_513434287239524_5490093682401257943_n.jpg

287695576_513434203906199_3285202481752021509_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr6517868315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Warlimont 2022.06.28. 13:00:41

Az ID3-at tesztvezettem, kivulröl tetszett, akar jo kocsi is lehetne, de beulve nagyot romlott a velemenyem. Iszonyatosan plasztik benne minden, meg ahhoz kepest is, hogy ma mar sajnos mindenhol minden muanyag. De az erinteserzekeny "gombok", pl kormanytol balra sem tetszettek, felesleges plusz odafigyelest igenyelnek. A muszerfal jobb szelere felszerelt "sebessegvalto" szinten egy remalom, a tervezök valami nagyon nem hagyomanyos autosat akartak, es a nagy akarasak rossz vege lett. Namost igy kepeken nezve ez a Cupra hozza kb ugyanezt. A Seat többedjere fut neki annak a teveszmenek, hogy ök egy sportos marka, meg hogy ök az uj Alfa Romeo (amivel anno pl az Alteat, akkori Toledot, stb kihoztak), a Seat pont annyira sportos, mint amennyire a spanyolok olaszok.
süti beállítások módosítása