A francia Faurecia és a német Hella fúziójából jött létre a világ hetedik legnagyobb autóipari beszállítója, a Forvia.
Ekkora szereplőként értelemszerűen kínai cégekkel is intenzíven dolgoznak együtt, az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat pedig Patrick Koller, a cég vezetője a Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatában úgy összegezte, hogy a kínai gyártók nyomulását nem lehet megállítani Európában. A fő ok: egy elektromos kisautót 10 000 eurós költségelőnnyel tudnak előállítani Kínában.
Miért? Rejtett, ellenőrizhetetlen állami szubvenciók, olcsó energia, olcsó munkaerő, és olcsó fejlesztési költségek.
Utóbbi két "előny" nyilván nem lenne perdöntő, ha európai munkavállalóknak járó jogok és juttatások lennének általánosak Kínában.
Kína nem azzal foglalkozik, hogy a világot mentse meg, hanem azzal, hogy gazdag legyen. Ehhez kell az olcsó energia, meg az államilag fókuszáltan támogatott expanziós iparpolitika.
10 000 eurós költségelőnnyel nem lehet versenyezni. Még a harmadával is nagyon nehéz lenne. A Forvia vezetője kiemelte, hogy az amerikai piacot ez a kínai dömping nem fogja meghatni, védővámokkal körül vannak bástyázva.
Az történik tehát, amit évekkel ezelőtt lehetett látni. A jelenlegi szabályozásokkal az európai autóipar versenyképessége megszűnik, a kínaiak meg köszönik a döntéshozóinknak, és lerámolnak innen mindent.