Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Forvia vezetője szerint nem lehet megállítani a kínai autógyártók nyomulását Európában

2023. január 06. - Várkonyi Gábor Autóblog

A francia Faurecia és a német Hella fúziójából jött létre a világ hetedik legnagyobb autóipari beszállítója, a Forvia.

323446200_9323137274370353_2615309399282529685_n.jpg

Ekkora szereplőként értelemszerűen kínai cégekkel is intenzíven dolgoznak együtt, az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat pedig Patrick Koller, a cég vezetője a Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatában úgy összegezte, hogy a kínai gyártók nyomulását nem lehet megállítani Európában. A fő ok: egy elektromos kisautót 10 000 eurós költségelőnnyel tudnak előállítani Kínában.

Miért? Rejtett, ellenőrizhetetlen állami szubvenciók, olcsó energia, olcsó munkaerő, és olcsó fejlesztési költségek.

Utóbbi két "előny" nyilván nem lenne perdöntő, ha európai munkavállalóknak járó jogok és juttatások lennének általánosak Kínában.

Kína nem azzal foglalkozik, hogy a világot mentse meg, hanem azzal, hogy gazdag legyen. Ehhez kell az olcsó energia, meg az államilag fókuszáltan támogatott expanziós iparpolitika.

10 000 eurós költségelőnnyel nem lehet versenyezni. Még a harmadával is nagyon nehéz lenne. A Forvia vezetője kiemelte, hogy az amerikai piacot ez a kínai dömping nem fogja meghatni, védővámokkal körül vannak bástyázva.

Az történik tehát, amit évekkel ezelőtt lehetett látni. A jelenlegi szabályozásokkal az európai autóipar versenyképessége megszűnik, a kínaiak meg köszönik a döntéshozóinknak, és lerámolnak innen mindent.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr4818019678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gdp 2023.01.07. 17:12:28

Itt is vannak vedovamok bőven. A nio et5 valahogy 70.000 euróba kerül, míg Kínában 50.000be. Ezek a cikkek jók a riogatasra.

eko 2023.01.09. 09:24:37

@Gdp:
Erős tűzfalat használsz.
Néha törd át a buborékot.

Gdp 2023.01.09. 15:40:25

@eko: ne érts félre, én akarom a legkevésbé hogy itt kínai szutyok járjon az utakon. Csak annyit mondok, hogy Varkonyi rengetegszer sokkal sötétebb képet fest mint a valóság.

eko 2023.01.09. 19:53:36

@Gdp:
Szerintem meg egyáltalán nem sötét ez a kép.
Volt valaha textiliparunk is, meg jól prosperáló cipó ipar.
Saját magunk naívságának és az olcsó kinai szutykoknak köszönhetően már egyik sincs.
Úgy látszik az autóipar a következő, de ennek nagyobb ára lesz, mint az összes könnyűipari ágazatnak összesen.
Ha ez bekövetkezik, akkor 100 év munkásmozgalmi törekvéseit fogyjuk kidobni az ablakon, és a manchesteri kapitalizmus is szanatórium lesz ahhoz képest ami vár ránk.
Meg lehet nézni milyen munkavállalói jogok vannak az afrikai gyárakban ami kínai kézen van.
De az éppen folyó szerb építkezés is jó lakmusz.

Szóval vagy erős védővámok, és hatékonyabb ipari titok védelem, vagy a legsötétebb disztópia.
Lehet(ne) választani. Még most sem késő!

Gdp 2023.01.09. 20:29:19

@eko: Ertem amit mondasz, amit fontos meglátnunk, hogy a cipő és textilipar esetében is a kicsik tűntek el. Olyan márkák, mint mondjuk az Adidas megmaradtak, míg rengetegen csődbe jutottak. Ami igaz, hogy azóta az Adidas is kínában gyártat, ez egy jelentős veszély a kontinens munkavállalóira, hogy az itteni autógyárak egy része is kinai gyartast fog alkalmazni. Az olyan cégek, mint BMW/Mercedes/VW Csoport luxusmárkái, nincsenek veszélyben, mivel az ő piacuk nem a kínaiak versenyterülete. Az olcsóbb európai kocsik sem fognak szerintem eltűnni, bár piacot lehet hogy veszítenek. Szerencsére a cipőkkel szemben azért egy autó megvásárlásakkor nem csak az ár a szempont (legalábbis a Dacia/Suzuki kategória felett, egyébként ezt a kategoriat fogjak a leginkabb "leuralni"). Fontos az esztétika, összeszerelési minőség, belső tér, szervizhálózat, stb. Egyébként szerintem is még magasabb vámok kellenének, de azt is óvatosan kell, mert egyelőre a német gyártók a profit felét kínában keresik, ha ott őket komolyan büntetni kezdenék, az sokkal fájdalmasabb lenne, mint a jelenlegi mennyiségű kínai kocsi. Szóval nem egyszerű a kérdés, de azert sok protekcionista törekvést lehet hallani, továbbá bíztató jel, hogy valamitől mégis megdrágul a kínai kocsi, mire ideér.
süti beállítások módosítása