Amikor kicsit több, mint 4 éve elkezdtem írni a blogot, többek között az volt a célom vele, hogy meg tudjam mutatni, hogy az autó, mint tárgy, ideológiai alapú kontextusba került, és nem véletlen, hogy a politikai dimenzióból vizsgálva a gyűlölet tárgya egy bizonyos csoportnál.
Évek óta látszanak az autóellenes tendenciák, amelyek gyökere a kapitalizmus ellenesség, és a szélsőséges társadalom mérnökösködés, és hogy az egésznek a valódi célját elfedjék, zöld mázba borítva van a jóemberkedés útjával kikövezve mindez. Sajnos ez így pont a valódi környezetvédelem ügyét korrumpálja és károsítja a végletekig.
Pár éve még nem tartott ott a helyzet, hogy ezekről politikusok nyilvánosan beszéljenek, aki pedig felfedte ezeket az összefüggéseket idő előtt, az "összeesküvés elméletek" terjesztésével volt vádolva.
Leírtam, időben, hogy az egyéni mobilitás autó alapú megszüntetése a cél, amit az autók elérhetetlenné drágításával fognak véghez vinni. Ennek a fázisnak a közepén vagyunk. A villanyautózás egy jó csali volt, az autóiparnak is. Azt hitték, hogy ha engednek ezeknek a szólamoknak, amelyek a "gonosz autóipar megtérését" egy új hajtás bevezetésével jóváhagyottnak tekintik majd, akkor leszállnak róluk.
Rövid időn belül az alternatív hajtásokról is ki fog derül, hogy "mégsem olyan tiszták", jön az út alapú adóztatás a jövedéki adó helyett, és megalakul az igazi "zöld" feudalizmus, amikor majd csak az elvtársaknak járnak a drága kiváltságok. Pont, mint régen.
Nem hiszitek? Nos, ott tartunk, hogy erről tényleg nyíltan beszélnek már "mobilitási szakértők". Olyanok, akiket például Németországban a közlekedési minisztérium tüntetett ki, több ízben.
A címben található kijelentés Katja Diehltől lehetett hallani nemrégiben, rá lehet keresni "áldásos" tevékenységére. Van befolyása.
Szerinte a jelenlegi közlekedési rendszerünk "rasszista, queer mozgássérült ellenes". Bármit is jelentsen ez.
Mivel Diehl szerint az autó, mint "safe space" nem elérhető mindenki számára, ezért kirekesztő a létezése. Még egyszer hangsúlyozom, ez nem valami alusapkás zárványcsoport szóvivője, ez a mai mainstream politika.
Szenvedélyesen támogatom a kapitalizmust, mint olyan rendszert, amely a legtöbb embert emelt ki a nyomorból. Szenvedélyesen támogatom a minél szélesebb és stabilabb középosztályt egy társadalomban, amely a jó élet alapja, ahogyan a magántulajdon is. Ezeket a szélsőséges tendenciákat pedig nagyon nagy aggodalommal figyelem.
Tudni kell kivel állunk szemben. Ma az autó, holnap a lakás, aztán a többi. Minden ilyen dolog gyökere a totalitárius gondolkozás, ami a nagy társadalommérnökösködés közepette mindig hullahegyeket termel, a "jó" érdekében.
Itt lehet utána olvasni a hajmeresztő kijelentéseknek.