Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A kínai BYD volt a legnagyobb autógyártó az első negyedévben

2023. április 17. - Várkonyi Gábor Autóblog

A csütörtöki Millásreggeli-ben a kínai autópiac első negyedéve volt a téma. Éves összehasonlításban nem túl fényesek a számok, 13%-os visszaeséssel néztek szembe a gyártók.

341040233_3446604455656962_3700766254553211158_n.jpg

A New Energy Vehicles kategória stabil maradt, annak ellenére, hogy a kínai központi kormányzati bejelentéseknek megfelelően a villanyautók támogatását felfüggesztették. A NEV kategóriába sok minden tartozik, ami környezetvédelmi szempontból releváns technológiával bír, és a piac egészéhez mért arányát fokozatosan és tervezetten növeli a kínai politika, pontosabban olyan elvárásokat fogalmaznak meg, amely alapján könnyen tervezhető a gyártók számára a jövő.


Az első negyedévben 4.269.000 autó kelt el a világ legnagyobb autópiacán. Ebből 891 000 autó volt tisztán elektromos, 423 000 pedig PHEV. Ezzel stabilan tartják a 31%-os arányt.

A jövő szempontjából kulcsfontosságú NEV kategóriában a hagyományosnak nevezett gyártók közül egyedül a VW tudott külföldi gyártóként labdába rúgni, ami ijesztő tendencia. A BYD toronymagasan vezet, ők nem is gyártanak mást, csak BEV és PHev autókat. 484 545 autót adtak el, a második a Tesla, jócskán lemaradva, 137 429 autóval. A top 10-ben az említett VW kivételével a mezőny többi része kínai gyártóból áll, a németek mindössze 27 171 NEV kategóriájú autót adtak el.

A tisztán elektromos autók piacát is a BYD vezeti, 224 729 darabbal, ez a kategória egy részhalmaza a NEV autóknak. A Tesla említett darabszáma elég ebben a kategóriában is a második helyre. Egyetlen nem kínai gyártó van még itt is a Top 10-ben, ez pedig a BMW, 18 733 autóval.

A teljes piacot tekintve a legnagyobb gyártó az első negyedévben a BYD volt, második a VW, harmadik a Toyota.

A részletes levezetést meghallgathatjátok a Millásreggeli honlapján.

Amit mindenképpen érdemes tudni, mielőtt nagyon elhinnénk, hogy önjáróvá vált állami támogatások nélkül is a kínai elektromos autó piac: a támogatások elmaradása súlyosan érintett sok gyártót, és a teljes BEV piacot is. Látva ezt a fejleményt, sok kantonban, ahol komoly kitettség van munkahelyek szempontjából az elektromos autó ipar irányába, helyi adópénzekkel támogatták meg a kereslet stabilizálást. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem erős, robosztus a villany piac Kínában, hanem azt, hogy mindenképpen érdemes árnyalni a győzelmi jelentéseket.

Itt
elég részletesen lehet olvasni a jelenségről.


A NEV kategória évről évre növekedni fog, a tisztán belsőégésűre hagyatkozó modellek aránya pedig gyorsuló ütemben fog csökkeni. Hogy ez összességében egy tisztán elektromos kínai autópiacot jelent-e a közeli jövőben? Szó nincs róla. Ahogy belsőégésű autók tiltásáról sem, a világ legnagyobb autópiacán. Jelentős különbség van ugyanis aközött, hogy betiltjuk egy határidő megszabásával a belsőégésű technikát, vagy azt mondjuk, hogy egy bizonyos pont után nem lehet olyan új autót árulni, ami nem legalább részben elektrifikált. Ez utóbbi utat választja, – helyesen –, Kína.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1018104162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása