Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

MG4 Electric: tisztességes előadás, forradalmi hangok nélkül

2023. július 31. - Várkonyi Gábor Autóblog
A ZS kapcsán néhány hónapja leírtam, hogy mennyire jól eltalált az a koncepció, amit a SAIC kínál az európai vásárlónak az MG kapcsán. Elveszi az első "érintkezéstől" való félelmet egy kínai autóval az, hogy tulajdonképpen valahol mélyen a tudatalattiban mégiscsak lehet valamilyen kapcsolatot találni a márkával, hiszen ez "európai" volt egykoron.

362252246_786791009903849_8846004781961175519_n.jpg

A jó ár/érték arányú benzines SUV-nak sok mindent elnézett az ember, azért a pénzért, amiért kínálják. Egy kifejezetten jó ajánlat a piacon.

Az MG4 kapcsán pedig szinte már divat kijelenteni, hogy mennyire "megéri". Tény, hogy itt is sokat kapunk a pénzünkért, ha a villanyos műfaj többi szereplőjéhez hasonlítjuk. De valóban kiemelkedő az ajánlat?

Pár nap együttélés után árnyaltabban látom az MG4 esetét. Az eladási számai biztatóak, nyilván nagyon erős lízing ajánlatokkal csábítják a nyugati piacokon az érdeklődőket. Ha pusztán a listaárat nézzük, akkor a belépő modell szemre kedvező árához képest az MG4 nem igazán tűnik ki mesés olcsóságával. A kis akksis, alap kivitel nagyjából 13 millióért elérhető, elméletileg, ahogy azonban a bruttó 64 kWh és magasabb felszereltségi szintet célozzuk be, azonnal jönnek rá a további milliók, amivel lényegében az ismert konkurensek szintjén áll, még akkor is, ha kicsit olcsóbb náluk.

362252060_786791163237167_3331717523010884142_n.jpg

A dizájn egyértelműen bátor, és markánsan megkülönbözteti a konkurenciától. Vékony akkupakk miatt nem kellett SUV-os formát létrehozni, és egyébként az autóban sincs az az érzése az embernek, hogy egy nagy téglalap felett trónol. Agilis, autószerű, és korrekt anyagokból építkező autó az MG4.

Ez önmagában ugyanakkor kevés lenne ahhoz, hogy sikere legyen.

Annyit hallottuk, hogy Kína vezető a villany technológiában, hogy eleve bizalmi plusszal indul? Nem tudom.

Nekem nem az volt a benyomásom néhány nap után, hogy érdemben meg tudja szorongatni ezen a szinten az európai autókat ezen az áron, de a számok mást mutatnak. Egy tágas, hosszú garanciaidővel ellátott, viszonylag olcsó, egyedi kinézetű, relatív nagy akkuval ellátott, jól felszerelt autó, ami azért számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami legfeljebb átlagos.

363817893_786791236570493_4212004379186506748_n.jpg

Mik ezek? Semmilyen kiemelkedő, vagy emlékezetes dolgot nem produkált vezethetőségben, fogyasztásban, hatótávban, töltési sebességben, kialakításban. Igaz, ezekben semmilyen gyengeséget sem mutatott.

Ami zavart: az infotainment nyakatekert kialakítása, a kezelhetőség olykor zavaró lassúsága és bug-jai, a nyári melegben tapasztalható szúrós műanyag szag, és a gyenge teljesítményű klíma. Ami hozzáállás, vagy ízlés kérdése: én ki nem állhatom, hogy nincs egy definiált indító gomb az autóban. Szenvedélyesen gyűlölöm, hogy az autó maga kel életre, és nem én irányítom, hogy mikor szeretnék gyújtást, és mikor nem. Nem fogom hibaként felróni, egy tulajdonság, amit van, aki szeret. Nem én vagyok az.

Zavart továbbá, hogy egy enyhén nedves aszfalton azonnal megmutatkozik a menetstabilizáló elektronika finomhangolásának hiánya, és a tapadási nehézség, annak ellenére, hogy hátsókerekes az autó.

Tetszett ugyanakkor a hangszigetelés, a helykínálat, az, hogy legalább néhány gomb maradt még a műszerfalon, és természetesen az autó ereje és kiegyensúlyozottsága.

361945618_786791313237152_5527033037371982584_n.jpg

Vegyesek az érzéseim. Akinek tetszik, és ebben a műfajban keres magának autót, az jól jár vele. Semmiben nincs lemaradva azokhoz az autókhoz képest, amelyeket száz éves hagyománnyal rendelkező gyártóknak köszönhetünk. De igazából semmiben sincs kiemelkedő előnye ezekhez képest, miközben nincs nagyságrendi különbség az árazásban.

Ha "csak" ennyit tudnának a kínai gyártók mutatni, akkor nem félnék attól a hullámtól, ami felénk tart. Nem lennék ugyanakkor meglepve, ha ennél sokkal agresszívebb árazásra váltanának, és nagyon rövid ciklusokkal dolgoznák meg a piacot. Az MG4 esetében is gyorsan reagáltak a kritikákra a kínaiak. 2023-tól van hátsó ablaktörlő és átdolgozott fedélzeti rendszer is, valamint jönni fog egy nagyon erős, kétmotoros verzió is.

361989997_786791386570478_1808050345205975623_n.jpg362262759_786791276570489_6620239875102259428_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9418182833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása