Sorhatos dízelt egyre ritkábban vezetünk már új autó bemutatóján, a CX-60 után a CX-80 műszaki értelemben ugyan nem nagy meglepetés már, mégis öröm ezzel a hajtáslánccal találkozni, ebben a csomagolásban is.


Nagyjából 10 év után van ismét 7 személyes Mazda. “Captain chair” verzióval is kérhető a középső sor, ekkor értelemszerűen hat személyes a legnagyobb Európában kapható Mazda. A hátsó sor tágas, magasabb üléspozícióval és jó kilátással kecsegtet. Pontos magyar árat nem tudunk még, de körülbelül másfél milliós felárral lehet számolni egy összehasonlítható CX-60-hoz képest a CX-80 esetében.
Formailag harmonikus lett a “toldás”, két új színt is kapott a kisebb testvéréhez képest. Kétszer két órás tesztúton, német autópályával és lassú országutakkal tűzdelve az első benyomás alapján a külsejével összhangban egy nyugalmasabb, kicsit lágyabb hangolású modell a sportosabb rokonához képest.
A magyar piacon a tervek szerint hasonló darabszámokkal terveznek az importőrnél a CX-80 esetében, mint a már kifejezetten sikeresnek mondható CX-60-nál.
Minőségérzet/ műszaki tartalom/ dizájn/ használati érték mátrixában jelenleg az egyik legjobb ajánlat a piacon.