Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Fantasztikus VW busz fesztivál Hannoverben - fotók

2023. június 26. - Várkonyi Gábor Autóblog
A VW busz "szülővárosában", Hannoverben 16 év után ismét fesztivált rendeztek, a típus nyolcadik évtizede tartó sikerének örömére.

354037950_766719485244335_2283452319396533267_n.jpg
Egy millió négyzetméteren, 115 különböző tematikája standdal a hétvége teljes egészében a Volkswagen buszok jegyében telik. A terület egyébként 140 focipálya méretének felel meg, más példával élve, két Oktoberfest területét foglalja el. Összesen 6000 buszt regisztráltak a résztvevők a rendezvényre, 13 000 kempingezővel.

40 klub képviselteti magát, 42 országból érkeztek rajongók.
A leghosszabb utat új-zélandi márkarajongók tették meg. 60 000 jegy kelt el, mindennel együtt, az egykori hannoveri világkiállítás területén sűrű tömeg hömpölygött szombat délután a veterán és új VW-k között. A legöregebb, még forgalomban lévő darab a "Sofie" becenévre hallgató 1950-es T1.

Lánctalpas 1962-es autó, vagy T2-es gyári elektromos 1970-ből is megcsodálható volt, 21,6 kWh-s akkumulátorral 85 kilométert tudott megtenni 53 évvel ezelőtt, és már rekuperálni is tudott.

A "Bulli" a világ legrégebb óta gyártott haszonjárműve. Becenevét állítólag a "Bus" és a "Lieferwagen" egyesítéséből eredeztetik, de különböző verziók terjengenek erről még a gyáriak között is.

A legendák sorába tartozik az is, ahogy keletkezett az ötlete a Volkswagen áruszállítónak. Állítólag az ötletadó 1947-ben a márka holland importőrének a vezetője volt, de hogy pontosan mit vettek át a skicceiből Wolfsburgban, azt homály fedi.

1950. március nyolcadikán kezdődött meg a T1 gyártása, Európában 1967-ig, Brazíliában egészen 1975-ig volt gyártásban, 1,8 millió darabot készítettek belőle.

A T2-es alapvetően egy erősen átdolgozott verziója volt az első generációnak, 1967 és 1979 között gyártották Hannoverben. A híres woodstock-i fotó, amelyen a "flower power T1" látható, azonnal a hippi mozgalom ikonjává avatta.

2,7 millió készült belőle, eredeti verzióban, de Mexikóban és Brazíliában különböző módosításokkal további százezrek hagyták el a szalagokat, A Volkswagen do Brazil egészen 2013 gyártotta.

A T3 volt az utolsó, amely az "eredeti" koncepció szerint készült, és az első, ahol a világ ismeretséget köthetett olyan fogalmakkal, mint "California", "Caravelle", "Multivan" vagy éppen "Syncro". 1979 és 1992 között gyártották, és a legnagyobb újdonsága az volt, hogy teherautó irányból sokkal inkább a személyautós vezethetőség és kényelem került a fejlesztés középpontjába. Itt vezették be először a dízel motorokat, és itt volt először a már említett összkerekes "viszkós" verzió is. 50:50 tengelyterheléssel és 10,7 méteres fordulókörrel egy stabil és könnyen manőverezhető autó volt.

1990-ben következett a forradalom: orrmotoros és elsőkerekes lett a VW Busz. A T4 ráadásul 4 és 5 hengeres motorok mellett a modellciklus második felében VR motorokat is kapott. Független hátsó felfüggesztéssel még közelebb került vezethetőségben a személyautókhoz. 14 éves gyártás során több, mint 2 millió darab készült.

Kimondani is szörnyű, de már a T5 is 20 éves. Itt jelent meg először a dupla tolóajtó, valamint a sínes elrendezés. Ebből a generációból is készült mintegy 2 millió darab.

2015 óta a T6 van velünk, ami mellett a személyautós alapokon nyugvó T7 is kapható.

A rendezvényen debütált továbbá az ID.Buzz 7 személyes, hosszú tengelytávú verziója, 3 héttel azután, hogy a sajtó láthatta Amerikában ezt a kivitelt. A "márkanagykövet" Ewan McGregor személyesen is jelen volt, hogy bemutassa a legújabb, elektromos VW-t.

Öröm volt látni, hogy több tízezer ember együtt ünnepel egy olyan autót, ami páratlanul lojális rajongótáborral rendelkezik világszerte, ráadásul olyan történelemre tekint vissza, amivel semmilyen más márka nem tud vetekedni.

Profin szervezett, nagyon jó hangulatú rendezvény, amelynek a középpontjában alapvetően a családi élmény állt. Bevallom, soha nem éreztem különösebb késztetést a lakóautózásra, de látva ezt a sok sok boldog táborozót, egyszer ki fogom próbálni ezt is!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3318153408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása