Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kína rekord tempóban hódítja meg a saját autópiacát

2024. április 09. - Várkonyi Gábor Autóblog

Amióta megjelentek Európában a kínai márkák, komolyan vehető ajánlatokkal, mindenki azt találgatja, mekkora nyomrost kapnak a helyi gyártók, és milyen erejű és sebességű lesz a nyomulásuk. Fontos kérdés, kétség kívül, de ennél is fontosabb, hogy a világ legnagyobb autópiacán hogyan tolódnak el a hangsúlyok a kínaiak javára.

435080459_934188941830721_6963846187337041479_n.jpeg

Lehet, hogy elsőre ez nem tűnik olyan fontos ügynek az európai gyártók szempontjából. Kína messze van, és még mindig nagyon sok autót lehet ott eladni. Alapvetően jó haszonkulccsal. Az ott megkeresett pénz meg nagyon nagyon kell ahhoz, hogy az EU által kitalált villany álmokat itt finanszírozni lehessen, hiszen a jelenlegi formájában az elektromos autós piac megfekteti a gyártókat.


Amíg jön a stabil pénz Kínából, van mivel keresztfinanszírozni a dolgot, de ez a helyzet nem sokáig tart már, a számokat figyelve.

Néhány év alatt a GM 2 millió egységet veszített, a VW pedig több, mint 1 milliót. 2017-2023 közötti időszakról beszélünk.

A tíz legnagyobb külföldi tulajdonú márkából kettő kivételével minden gyártó masszív visszaesésről kénytelen beszámolni. A Toyota és a Tesla az a két cég, akik növelni tudták a részesedésüket.

2015-ben 40% volt a kínai cégek piaci részesedése a hazai piacukon, 6 évvel később 45%-ra emelkedett, a rakétákat pedig az elmúlt 3 évben gyújtották be, az utolsó adat 2023-as, ahol már dominálták a kínai márkák a kínai piacot, 57% részesedéssel.

Számos nyugati gyártó a fejlemények tükrében visszavonulót fújt. A legnagyobb közöttük a Stellantis, amely nem látja értelmét a további erőlködésnek Kínában. A Mazda is kivonulóban van, a Suzuki és a Mitsubishi pedig már elhagyta Kínát.

A három német prémium márka ugyanakkor stabilan növeli az eladott darabszámait. Piaci részesedés tekintetében ez nem feltétlenül jelent növekedést.

Az Audi indult messze a legnagyobb előnnyel, korábban kormányzati beszállítóként is gyakran lehetett "látni", és sokkal hamarabb érkeztek Kínába, mint a másik két német prémium gyártó. 2015-ben 510 000 autót adtak el, 2023 670 000 darabot.

Jóval alacsonyabb bázisról küzdötték fel magukat a svábok, ugyanebben az időben 255 000 autóról felment az értékesítés 690 000 darabra, megelőzve ezzel az évtizedekig első Audit a hármasból.

A legsikeresebb ugyanakkor a BMW, 287 000 autóról 745 000 autóra emelkedtek az eladások.

Itt találjátok a csütörtöki Millásreggeli Futómű rovatát, 19:00-tól hallgassátok az adást.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9418375645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása