Több gyártónak komoly nehézségei vannak a kínai piacon. A nyugati gyártók közül.
A VW nehézségei ismertek, ami héten a Honda gyengesége is megjelent, mint téma, a GM esetében is felmerült a világ legnagyobb piacának elhagyása, a koreaiak hatalmas pénzt voltak kénytelen leírni a modern gyáraik fillérekért való eladásával, mert nem tudták kihasználni azokat.
A Stellantis lényegében elengedte a térséget. Kína módszeresen szorítja ki a saját piacáról a külföldi gyártókat, és ez valahol természetes is. Véget értek a jó évek a nyugatiak számára a korlátlan növekedéssel kecsegtető piacon.
Közben több milliónyi termelési kapacitás többlettel rendelkeznek, amit csak az export irányába lehet csatornázni, főleg a jelenleg gyengélkedő belső kereslet okán is.
Mely gyártóknak van milliós gyártásuk? Ezt vettem sorra a Millásreggeli-ben pár hete, itt tudjátok visszahallgatni.