Az a megélésem, hogy Európa politikusai továbbra is pontról pontra az ellenkezőjét teszik annak, ami hasznos lenne a kontinens autóipara szempontjából. A védővámok kivetésével nem fogjuk tudni megakadályozni, hogy Kína erős piaci részesedést szerezzen a következő években Európában is. Lassítani tudjuk ezt a folyamatot, legfeljebb. Cserébe gyorsítjuk azt a folyamatot, amivel kiszorítják a nyugati gyártókat a saját piacukról, most már ideológia alap is van hozzá.
A Millásreggeliben tegnap az volt a felvetésem, hogy vessük be azokat a játékszabályokat, amik mentén az első évtizedekben üzletelni lehetett a nyugati cégeknek Kínában. Jöjjenek ide, fektessenek be, de vegyesvállalat formájában, hogy mindenki érdekelt legyen a "buliban". Több értelme van, mint olyan vámokat kivetni, amik semmit nem fognak megoldani. Főleg úgy, hogy a BYD vagy a Geely termékeire alacsonyabb kulcsokat alkalmaznak, mint például a Cupra kínai gyártásból származó modelljére. Erre egyszerűen nincs ésszerű magyarázat.
Hallgassátok vissza a beszélgetést a Millásreggeli honlapján, 21:05-től indul a Futómű rovat.