Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az autóipar DeepSeek pillanata, avagy az Isten szeme

2025. február 24. - Várkonyi Gábor Autóblog

Nagyon érdekes figyelni, hogy ki mit rajzol arra az üres lapra, amivel indul, akkor, amikor megismerteti magát a világgal. A BYD esetében valamilyen, – számomra nehezen érthető oknál fogva – nagyon hamar skiccelték fel erre a bizonyos lapra, hogy az átlagnál jobb villanyautókat gyártanak. Ezt tapasztalati úton nekem nem sikerül átélnem, de nagyon korrekt iparos munka, amit eddig letettek az asztalra. Nem több. Piaci sikerüket sokkal inkább tudom be az ár/érték/agresszív marketing/univerzálisan működő dizájn sokszögének, mint annak, hogy valóban kiemelkedően jó lenne maga a termék.

480655046_1152432236673056_3026938636566838021_n.jpg

Az, hogy mindez csak a kezdet, szintén világos volt. Arra azonban nem számítottam, hogy az öldöklő árversenyből, ami Kínában tizedeli a gyártókat, úgy húzzák ki a fejüket, hogy többlet értéket adnak, amivel totálisan átírják az autóipar jelenlegi szabályait.


Azzal, hogy pár napja bejelentették, hogy a legegyszerűbb autóiktól a legdrágább autóikig mindenbe beleteszik alapáron, havi díj nélkül az önvezetés alapjait jelentő God's eye rendszert, olyat léptek, ami mindenkit a falhoz állít. A kínai piacon bizonyosan.

Az, hogy ráadásul úgy áll fel a rendszer, hogy szegmentálni is tudnak a szolgáltatás kapcsán, annak függvényében, hogy ki milyen kategóriájú autót vesz tőlük, még ravaszabbnak tűnik a lépés.

Csak a legolcsóbb autóikba kerül Level 2+. Az, amit egy bizonyos gyártó, akinek a vezetője épp mással van most elfoglalva, mint a cégével, önvezetésnek hazudik évek óta. Közép szinttől már fejlettebb hardver támogatással, és Level 3 képességekkel van felvértezve a rendszer, prémium szinten meg potenciális Level 4 képességekről beszélünk.

Ezek rendkívül drága rendszerek. Piaci alapon, azon az áron, ahogyan eddig árulták az autóikat, ingyen adva ezt, biztosan nem jön ki a "matek". Felfoghatatlan előnyt tud ugyanakkor adni számokra, ha további sok millió autó adatait használhatják.

Ez egy game changer. Nem kérdés. Egyben, a szemünk láttára összeomló üzleti terv a többiek esetében. Hogy miért? Elmesélem a Millásreggeli Futómű rovatában. Link itt, 22:25-től.

A kép tavaly ilyenkor készül, a Puskás Arénában, ahol a cég vezetője személyesen jött el átadni az első ügyfeleknek az autóikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7118802732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása