Érkeznek az autógyártó cégek második negyedéves számai. Elsősorban a jól teljesítőket, a Volkswagent és az Opelt vettük górcső alá a Millásreggeli Futómű rovatában, de kitértünk még olyan témákra is, hogy mit keresnek újabban a kínaiak a Daimlerben?
Érkeznek az autógyártó cégek második negyedéves számai. Elsősorban a jól teljesítőket, a Volkswagent és az Opelt vettük górcső alá a Millásreggeli Futómű rovatában, de kitértünk még olyan témákra is, hogy mit keresnek újabban a kínaiak a Daimlerben?
Az Opel 20 év hánykolódás után a franciák alatt megtalálta a stabilitást. Már az egy kisebb szenzáció volt, hogy nagyjából 2 év után a PSA vezetése alatt sikerült az, amit a GM lényegében magakadályozott 20 éven keresztül: szerény pluszban zárták az évet. A mostani jelentések szerint ez nem egy egyszeri véletlen, vagy könyvelési trükk volt. Az idei év első félévében 700 millió eurót kerestek, ami már egy egészen korrekt és egészséges eredménynek számít, főleg manapság, amikor nem éppen egyszerű körülmények között kell működnie egyes márkáknak. Ennyit tesz, ha egy anyacég nem elszívja a tudást és a pénzt, hanem aktívan segít fenntartható üzleti modellt kialakítani.
A PSA remek hírekkel szolgált az első félévről. Bár csökkent a forgalma 0.7 százalékkal 38.3 milliárd euróra, a profit nőtt, 2.05 milliárd euróra, ami 335 euróval több, mint az előző év azonos időszakában, úgy, hogy a szokásos és már sokszor megírt nehezítő körülményeken túl a PSA számára fontos iráni piacról vissza kellett húzódniuk, és a kínai üzletek sem mennek aktuálisan túl jól. Ha valaki mindenképpen autóipari részvényekbe akarja fektetni megtakarításait, akkor figyelje a konszern főnökének nyilatkozatait, Tavares ugyanis egyre inkább megkerülhetetlen orákulummá növi ki magát bravúros menedzseri teljesítményével.
Forrás
Milyen kihívások előtt áll a magyar autógyártás a kedvezőtlenül alakuló globális autópiaci környezetben? Erről beszélgettem Dávid Ferenc társaságában Rónai Egonnal.
A Summa szombati adásában az autóvásárlási támogatás által kínálkozó lehetőségek részleteiről és annak piaci hatásairól nyilatkoztam. Az adás 14:42-től visszanézhető az alábbi linken.
Tesla superchargerek mellett hirdeti az Audi az elektromos SUV-ját, az E-tront. Hogy ez egy zseniális húzás, vagy a beismerése annak, hogy egy másik márkához orientálódnak, az egy izgalmas kérdés. Audi marketingesként nem biztos, hogy ezt a módszert választottam volna az önmagában is bőven megálló, klasszikus, magas színvonalú autógyártást képviselő E-tron hirdetésére. Keletkezhet olyan benyomás, hogy “utol kell érniük” a Teslát. Az is igaz azonban, hogy az elektromos autó vásárlók mindennél jobban nyitottak az innovációra, és nem feltétlenül érvényesek rájuk a “hagyományos” szabályok a vásárlási döntési mechanizmusokban. Szokatlan próbálkozás, de nagyon jól is elsülhet.
Forrás
A Millásreggeli eheti adásban az autóipar fő kihívásairól, az európai piac általános lassulásáról, a kisautók eltűnéséről beszélgettünk, valamint szó esett még a fogyasztói árak és az európai autóiparban dolgozó munkavállalók számának várható alakulásáról.
Médiaértesülések szerint a VW konszern az új, Multibrand gyárát Törökországban, Izmir mellett fogja felépíteni. Hónapok óta találgatják az új helyszínt, Bulgária volt még versenyben Törökország mellett. Qatar, amely 17%-os Volkswagen konszern részesedéssel rendelkezik, erősen lobbizott a török helyszínért. A gyárban VW, Skoda és Seat modellek is készülnek majd, 2022/23 után. 350.000 darabos éves kapacitással terveznek, Karoq és Ateca kompakt SUV-okkal. A Skoda vezére, Berndhard Maier egy tavalyi interjúban kifejtette, hogy 100.000 autóval többet tudtak volna eladni 2018-ban, ha elegendő kapacitásokkal rendelkeznek a piac kiszolgálására. Ez a probléma az új török gyárral biztosan meg fog oldódni.