Az EU több olyan javaslatot is magasabb szintre emelt a héten, amelyek nagyban befolyásolják majd, hogy hogyan és milyen autókkal közlekedünk. Két kulcsfontosságú ügyben hoztak döntést:
Mostantól ki lehet jelenteni, hogy az Európai Unió teljes mellszélességgel a zászlajára tűzte a villanyautózás elterjesztését, legalább is erre utal az újabb CO2 kibocsátással kapcsolatos szabályozás. Az eredeti tervhez képest további szigorításokról beszélünk százalékos arányban, tehát a villanyautós agendát tovább tolják, ami alapjaiban fogja érinteni az európai autógyártást.
A másik kérdés a közlekedés automatizációjával kapcsolatos ügy. Személy szerint továbbra is úgy gondolom, hogy a személyes szabadság jelentős korlátozásának tekinthető, ha az autóm helyettem fogja eldönteni, hogy mennyivel menjek, ezért ezt a technológiát továbbra sem tudom teljes mértékben támogatni. Talán megvalósul a régi álmom, hogy lesz egy előfizetésem gyorshajtás kapcsán, és akkor békén hagynak?
Ezekről és néhány friss összeolvadási kísérletről is szó esik az eheti Millásreggeli Futómű rovatában.