Szerdán készült el az utolsó Bogár a Volkswagen mexikói üzemében. Amióta létezett a típus, a világon valahol, valamilyen formában mindig gyártott a VW egy Beetle/Bogár/Käfer nevű autót. 1985-ig, messze a típust leváltani hivatott első Golf bemutatása után szűnt meg a forgalmazása Németországban. A 20. század legendás járműve azonban sokkal sokkal tovább élt még. Mexikóban egészen 2003-ig gyártották az ős-Bogarat, de végül emissziós normák szigorodása miatt ott sem érte meg tovább fejleszteni a boxer motoros autót. Összesen 21.5 millió készült belőle. A 90-es, 2000-es évek retró hullámát az autóiparban többek között pont a formájában egyértelműen, technikájában pedig legcsekélyebb mértékben sem az ősre emlékeztető New Beetle alapozta meg. Szintén Mexikóban gyártották, hatalmas siker volt az első 2-3 évben az Egyesült Államokban, de gyenge minősége, ára és rossz helykihasználása egy drága niche modellé degradálta az európai piacon. A koncepciót alaposan átalakították a második "új" Beetle kapcsán, határozottabb formavilág, élesebb, precízebb vezethetőség, és összességében karakteresebb kiállás termékként sokkal magasabbra tette a lécet, de az átütő piaci siker elmaradt. A mostani, spórolós időkben egy VW konszern méretű cégnek is a lényegre kell koncentrálnia, így a Scirocco, az Eos vagy a Golf Cabrio után még egy emocionálisabb autót kell elbúcsúztatnunk a palettáról az utolsó bogárhátúval.