Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az átlag felhasználók 54 százaléka szívesen váltana kedvenc autója villany verziójára

2020. szeptember 15. - Várkonyi Gábor Autóblog

119449884_740743770057017_9184570791589529305_n.jpg
Van abban valami fura, amikor azok a cégek csinálnak tanulmányt a villanyautózásról, meg a transzformációs folyamat gyorsításáról, amelyek első blikkre azért a legnagyobb vesztesei lehetnek ennek a folyamatnak. A Castrol közölt egy több országot érintő átfogó tanulmányt arról, hogy mi kell ahhoz, hogy villanyautó mellett döntsenek az ügyfelek, illetve a flottamenedzserek. Öt, döntési szempontból kritikus pontot említenek:


1. az elektromos autók ára
2. a töltési idő
3. hatótáv
4. töltőhálózat
5. autó választási lehetőség.

Ebben az 5 pontban nincs semmi nagy újdonság, kivéve talán az utolsó, ami számomra kicsit megdöbbentő eredményt hozott: az átlag felhasználók 54 százaléka, de még a flottamenedzsereknek is a fele komfortosabban érezné magát a váltásban, ha az eddigi kedvenc autóját lehetne villany verzióban is kapni. Ez erősen megkérdőjelezi azt a stratégiát, amelyet néhány gyártó követ a villany vonallal, hiszen a felmérés alapján következtethetünk arra is, hogy már önmagában elég nagy sokk az átállás első körben, ha még ehhez hozzájön egy teljesen új "környezet", akkor ez frusztráló lehet egyes felhasználóknak. A másik oldalon persze érthető, hogy egy elektro platformból lehet kihozni a legtöbbet packageing szempontból, szóval gyártói oldalon nem okos döntés hosszútávon ICE platformokra nagy volumenű elektromos projekteket tenni.

Az árak kapcsán érdekes, hogy a japánok hajlandóak a legtöbbet fizetni a felmérés szerint egy elektromos autóért, 38 000 eurónak megfelelő összeget rendben lévőnek tartanak. A brit felhasználók csupán 26 000 eurót adnának egy elektromos autóért, a németek a két véglet között vannak, 32 000 euróval.

Érdekes, hogy a megkérdezettek kétharmada az elektromos autók elterjedését nem tartja reális forgatókönyvnek addig, amíg az átlagos töltési idő nem felel meg a most megszokott tankolási időnek.

A felhasználók 72 százaléka ingázásra és rövid utakra használja az autóját az idő döntő többségében, mégis 472 kilométeres hatótáv lenne az átlagos elvárása a fogyasztóknak a hatótáv kapcsán.

Ezt már csak az én szubjektív szempontom, és őszintén szólva soha nem értettem ezt a hatótáv fétist, nekem 250-300 km is elég, a legtöbb sokat fogyasztó, sportosan hajtott autó sem tud ennél többet, a pont nem itt van, hanem a töltési időnél. Ha azt sikerülne valóban lényegesen csökkenteni, a hatótáv kérdése szinte lényegtelenné válna.

Itt olvashatjátok a tanulmányt részletesebben.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1216202122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.09.15. 13:58:46

Köszönet a linkért.

A Castrol homályban hagyja, hogy az adatokat hogyan szerezte. Azaz a válaszolók kit képviselnek. Annyiban korrekt, hogy a tanulmány nem is állitja, hogy statisztikailag véletszerü lenne az adatgyüjtés. Igy viszont az adatok megszerzésének módja erösen befolyásolja a kapott válaszokat. Pl. márkaszervizben kiteszik a kérdöivet, hogy az unatkozó kuncsaftok kitöltsék; benzinkúton kiteszik az ügyfeleknek (amit nyilván csak az ott az ott fogyasztók fognak kitölteni kávészürcsölés közben, mert aki siet, az nem pöszmög vele), stb. Ezzel együtt is az adatok érdekesek, mégha nem is az átlag autós véleményét tükrözik, hanem feltehetöen a téma iránt érdeklödökét. Ez különösen a jövőbeli vásárlási hajlandóságra nézve lehet félrevezetö.

Ha engem kérdeznének, én is kb ugyanebben a sorrendben súlyoznám a problémákat.

Szerintem ebból az 1, 4, 5 leküzdése csak idö kérdése. A tömegtermeléssel az árak araszolnak lefelé, a töltöhálózat is fejlödik és a választék is. Nyilván a mostani áttérés költségeit megfizetik a fogyasztók, de utána csökkenni fognak az árak.

A hatótáv és a töltésidő viszont fogas kérdés marad, hacsak nem történik menet közben valamilyen áttörés az aksi technológiában. Kicsit biztosan fog javulni a helyzet, de lényeges változásra nem számitanék középtávon.

Dany 2020.09.15. 15:44:22

250km simán elég lenne nekem 1 hétig is. Az ára tart vissza egyelőre. Egy Zoéval vígan ellennék a városban. A gond:10 milliót sokallok egy ilyen kisautóért. Meg úgy egyáltalán, sok ez az átlagos magyar fizetéshez.

Szabványok 2020.09.18. 17:14:31

Igen, én a mostani autómat szeretném villanyban. BMW 4GC lesz is villanyban i4 néven.
Végre egy villanyautó, ami nem SUV!
Végre egy villanyautó <140cm magassággal.
Végre egy villanyautó, amelyik autónak iis jó, nem csak egy geekeknek való játékszer szar futóművel, unpraktikus megoldásokkal, idióta ergonómiával, konfigurálhatatlansággal, stb.
süti beállítások módosítása