A harmadik negyedévben a BMW-nél az elektrifikált modelleknél 50 százalékos növekedést könyveltek el. Az első 9 hónapban 20 százalék volt a növekedés. Ez egyfelől remek hír, hiszen így vélhetően tartani tudják majd a CO2 célokat, másfelől az eredményre negatív hatással van.
Dr. Nicolas Peter, a cég igazgatótanácsának pénzügyekért felelős vezetője a Zeit-nak nyilatkozva elmondta, hogy jelenleg még természetesen a benzines és dízel autók nagyobb részben járulnak hozzá a cég eredményéhez, a kínai piacon pedig rendkívül erős a luxusautók iránti igény, ami pénzügyileg kedvező a cégnek.
Elmondta ugyanakkor, hogy egy esetleges EU-s CO2 szigorításra is fel van készülve a BMW. 200 000 elektrifikált autót fognak jó eséllyel eladni ebben az évben.
"Most vagyunk a küszöbén annak, hogy a jó irányba dőljünk." Ezt azzal indokolja Peter, hogy a vásárlást támogató intézkedések mellett organikusan is nő az érdeklődése a vevőknek az elektromos autók iránt. Aki viszont nem képes a CO2 szinteket tartani, az "hamar kint lesz a játékból."
Hazai hír eközben, hogy már rendelhető az 5-ös modell frissített változata, aminek természetesen a PHEV verzióját vezethettem nemrégiben. A markánsabb dizájn jót tett az egyébként még mindig friss hatású ötösnek. Itthon az eladott autók közel fele dízel, a másik fele benzin illetve phev modelleken osztozik szinte egyenlő arányban.
Újdonság a 6 hengeres plug-in hibrid, 545e xDrive néven, 394 lóerős rendszer teljesítménnyel. A 48 voltos mild hibrid rendszer minden 4 és 6 hengeres verzió része mostantól. Az 5-ös sorozat 48 éve része az utcaképnek, összesen több, mint 8.6 milliót gyártottak belőle eddig.
E12, 1972-1981: 699 000 db
E28, 1981-1988: 730 000 db
E34, 1987-1995: 1 333 000 db
E39, 1995-2003: 1 490 000 db
E60/E61, 2003-2010: 1 400 000 db
F10/F11/F07/F18, 2010-2017: 2 300 000 db
G30/G31/G38, 2016-2020 aug: 670 000 db
Generációs kérdés nyilván, de nálam az E39 az utolérhetetlen darab formailag. Egy biztos: a sportos business limuzinok megkerülhetetlen alakja a Fünfer.