Várkonyi Gábor Autóblog

Vegyes képet mutatott az aktuális ADAC teszt a vezetéstámogató rendszerek megbízhatóságáról

2020. október 13. - Várkonyi Gábor Autóblog

121465261_761506617980732_285326862572259874_n.jpg
Az aktuális ADAC teszt, ahol vezetéstámogató rendszereket vettek górcső alá, vegyes képet mutatott a rendszerek megbízhatóságáról.
A legújabb generációs szoftver architektúrával rendelkező modellek végeztek az élen, Mercedes-Benz GLE, BMW 3-as sorozat és Audi Q8 az ADAC szerint a három, jelenleg kapható legjobb vezetéstámogató rendszerekkel ellátott autó.

A VW Passat, amely 5 éves, érezhető lemaradásban van a kérdésben, amit a régebbi szoftver verziókra vezetnek vissza a tesztelők. A Tesla rendszere szintén középmezőnyben végzett, főként azért, mert nem vonja be a vezetőt eléggé az eseményekbe. A tesztmódszerek az jövőbeli Euro NCAP értékelések alapját fogják jelenteni. Nem önvezetést, hanem vezetés támogatást mérnek. Ebben pedig a Tesla más megközelítést alkalmaz, hiszen nem segíteni akarja a vezetőt elsősorban, hanem átvenni az irányítást az autó felett. A tesztelők tisztában voltak azzal, hogy az eredmény vitákat fog generálni, ezért is tették hozzá ezt a magyarázatot.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr7716237328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.10.13. 11:45:21

Az ADAC hozzállása annyira ciki lett, hogy utólag magyarázkodni kényszerültek. Próbáltak valamit kitalálni, hogy a német autók fensőbbrendüségét hirdethessék. Csak az a gond, hogy közben szem elől tévesztették a célt, és nem látják a fától az erdőt.
Ugyanis a vezetést megkönnyitő rendszerek célja az, hogy csökkentsék a járművezető fizikai és szellemi erőfeszitéseit, amivel eljuthat céljához. A vezetést megkönnyitő rendszerek régóta folyamatosan lopakodnak be a jármüvekbe, pl. régen a szervokormány, később ABS, tempomat, mostanában intelligens sávtartó. A vezetés megkönnyitése tovább folytatható, a jövőben nyilván lesz önvezető autó, ami a kijelölt célhoz elvisz minket, később pedig már be sem kell pötyögni, hogy hová akarunk menni, mert a jármü gondolatolvasó egysége ezt megoldja. Lásd a részeg kocsis esete, aki a kocsmából kijőve ha fel tudott kászálódni a szekérre, akkor a ló már hazavitte. Teljesen önvezető jármű volt !
A lényeg, hogy a vizsgált autók közül a Tesla az egyetlen, ami deklaráltan önvezető jármű akar lenni, azaz nullára csökkenteni a vezetés fáradságát. Az más kérdés, hogy ezt jelenleg csak erős megszoritásokkal teljesiti, de speciális esetekben (autópálya) egész jól. Igy a leginkább megkönnyiti a vezetést. A többi nem tud (igaz nem is akar) önvezető autó lenni, csak vezetési segitségeket nyújt.
A Tesla kb azt tudja ma, amit a repülőgépek robotpilotája. A le és felszállást manuálisan végzik, de a magasban utazás monotonitását az autopilot átvállalja. A Tesla is elvisz az autópályán, csak a városból kivezető és bevezető úton kell kézzel vezetni.