
Norvégia autópiaca igazán jó laboratóriumnak tűnik, ha a villanyautózás alakulását akarjuk górcső alá venni. Pénz - szinte - nem számít a vásárlóknál, tehát ez semmiképpen nem akadálya a drágább autók terjedésének. Adózási szempontból rendkívül kedvező feltételek vannak szabva a villanyosoknak, és eléggé visszatartóak a belső égésű motorosoknak. Ami talán ennél is fontosabb, van megfelelő infrastruktúra. Nem véletlenül volt eddig is az egyik legfontosabb piaca a Teslának Norvégia. Az új autó eladások 60 százaléka már villany hajtásos autókra esik, van miből piacot hódítani. Ráadásul 2025-re benne van a pakliban, hogy nem lesz megengedett a sima belső égésűek eladása. Az OFV, a norvég közlekedési hatóság adatai alapján 2019-ben a Model 3 volt a legtöbbet eladott autó az országban, 15.683 darabbal.
A németek hatalmas erőkkel jönnek fel. Idén szeptemberig 3197 Model 3 ment el, míg Audi E-tronból 7690.
2008 és 2017 között egyébként a Golf volt stabilan a legtöbbet eladott autó. A szeptemberi hónapban az ID.3 elég jól indult, lehet, 1989 darabot értékesítettek belőle, míg Model 3-ból 1116-ot.
Izgalmas látni ezt a versenyt egy olyan helyen, ahol tényleg ideális körülmények uralkodnak erre a "versenyszámra".
Forrás
2008 és 2017 között egyébként a Golf volt stabilan a legtöbbet eladott autó. A szeptemberi hónapban az ID.3 elég jól indult, lehet, 1989 darabot értékesítettek belőle, míg Model 3-ból 1116-ot.
Izgalmas látni ezt a versenyt egy olyan helyen, ahol tényleg ideális körülmények uralkodnak erre a "versenyszámra".
Forrás