Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A debreceni gyárban fogják először gyártani a BMW saját elektromos platformját

2020. november 05. - Várkonyi Gábor Autóblog

7lciradanbau_060.jpg
A Millásreggeli mai Futómű rovatában ismét több érdekes és aktuális autóipari témát jártunk körbe.

Jó hírek érkeztek magyar szempontból a BMW háza tájáról
: Oliver Zipse nyilatkozata szerint a debreceni BMW gyárban fogják először gyártani a saját, önálló, teljesen elektromos platformjukat az évtized második felében.

A kínai kormányzat legújabb intézkedéseinek hatására 2022 után erősebb és izgalmasabb versenyre számíthatunk a kínai piacon, ezt részletesen kifejtettem már ebben a cikkben is.

Beszélgettünk az afrikai piacot érintő szennyező autók exportjáról is, a holland és a német kormány képviselői szeretnék megtiltani a roncsok kivitelét Európából, erről itt írtam már.

Végül pedig, ahogy ebben a bejegyzésben már olvashattátok, sokkoló hír látott napvilágot a héten, az EU az Euro7-es norma életbe léptetésével lényegében ellehetetlenítené a belső égésű motorokat. Az adás második felében a szén-dioxid kvóta körülötti küzdés jelenlegi állapotáról meséltem.

Nézzétek vissza az adást a MillásTV-n 01:54:00-tól és 02:16:45-től!

Kép forrása: BMW Group

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3216274568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2020.11.05. 19:21:03

" Oliver Zipse nyilatkozata szerint a debreceni BMW gyárban fogják először gyártani a saját, önálló, teljesen elektromos platformjukat az évtized második felében."

Sracok, ennyire nem ertetek nemetul? Zipse nem ezt mondta.

miert? 2020.11.05. 20:59:04

Több magyar beszámoló is ezt tartalmazta. De ha már kérdés merült fel, akkor gyorsan rákerestem. A BMW szerencsére nyulvánosságra hozta az elhangzott beszéd leiratát.
Lásd
s.docworkspace.com/d/AMO_svGwkJspy9LbkpSdFA?fbclid=IwAR1Ayu7cWz_KEmXc2HHGJk3Al19hvHghipuBaN12QccbyUWVfA7QaHQs9o0

Nos ebben tényleg nem szerepel a fenti állitás. Mivel ez a Q3 utáni beszámoló, Zipse hosszan foglalkozik az eddigi eredményekkel. Majd röviden a jövőbeli terveikről is szól. Itt emliti meg Debrecent 1 mondat erejéig.
"Our new plant in Hungary will play a key role in this, ramping up the new BEV-centric architecture from the middle of the decade."
Szabad forditásban:
Az új gyárunk Magyarországon kulcsszerepet játszik ebben, felfuttatva az új akkus-villamos-autó központú szerkezetet az évtized közepétől.
A "szerkezet" szó viszont itt nem az autó szerkezetére vonatkozik, hanem a vállalati struktúrára. Az előző mondatokban ugyanis a vállalati struktúra jelentős átalakitásáról beszél. Azaz a vállalatot kell majd átalakitani hogy BEV központú legyen.
Nos, ami Debrecent illeti, ebben a lényegi információ annyi, hogy csak hosszabb távon számolnak vele (az évtized második felében). És természetesen még fogalmuk sincs, mit fognak itt gyártani. Valószinűleg olyan modelleket, amik addigra már otthoni gyártásban beváltak és addigra piacot szereztek maguknak.

Shadowbull 2020.11.06. 07:40:21

@miert?: Rosszul ertelmezed. Zipse az uj CLAR-WE plattformrol beszelt, ami a jelenlegi CLAR utodja, es ugyanugy mindenfele hajtastipust lehet majd ra epiteni mint a mostanira, csak a fejleszteseben a hangsulyokat az elektromos hajtas fele toljak el.

Hogy Debrecenben fognak mindenfele hajtaslanccal szerelt autot gyartani, azt meg mar regen tudjuk, a legelejen elmondtak.

miert? 2020.11.06. 11:03:28

@Shadowbull: Remélem, ugyanarról a beszédről értekezünk itt. Amit én megtaláltam (és fentebb linkeltem is), azt Zipse november 4-én tartotta mint "Chairmanof the Board of Management of BMW AG Conference Call Interim Report to 30 September2020".
Egyébként köszönöm a segitséget. Gondolom bennfentesként jobban érted a szakzsargonját. Speciel a CLAR platformot nem találtam benne emlitve. Én outsiderként azt szűrtem ki, hogy az "architecture" fogalmat 2 féle értelemben is használja, mint "vehicle architecture" és "cluster architecture", azaz "jármű szerkezet" és "(vállalati)csoport szerkezet".
Ez a bizonyos bekezdés a hosszú távú tervek között szerepel, mégpedig igy
"Underlying product development, and its implications for our vehicle architecture from the middle of the decade.Our new cluster architecture is geared towards electric drive trains. This
area reports directly to me. It is organisationally connected to all divisions –
from markets, finance, procurement, development and production, all the
way to sales and marketing. This gives us greater leverage and makes us
much faster –also in our cooperation with partners. The objective is for the
new architecture to create an overall optimum. Our new plant in Hungary
will play a key role in this, ramping up the new BEV-centric architecture from
the middle of the decade."
Azaz kb a következőképp értelmezhetően
"Alávetve a termékfejlesztésnek és ennek következményeire a járműveink szerkezetére az évtized közepétől. Az új csoportszserkezet felfut az elektromos meghajtás irányába. Ez a terület közvetlenül nekem számol be. Ez szervezetileg minden részleget magában foglal, a piactól, pénzügy, beszerzés, fejlesztés és gyártás, és az összes eladás és marketing. Az új szerkezet célja az általános optimum létrehozása. Az új magyarországi gyárunk kulcsszerepet fog játszani ebben, felfuttatva az új BEV központú szerkezetet az évtized közepétől."
Visszatérve a lényegre, azaz hogy mennyire igaz az, hogy "A debreceni gyárban fogják először gyártani a BMW saját elektromos platformját". A szövegben korábban az ezévi termelési adatok után Zipse részletezi a rövid távű terveket.
"Az elektromos offenziva sikerének kulcsa a gyárainkban van. ... Ehhez különösen meg kell erősiteni a németországot, mint gyártási helyszint. ... 2022-re mind a 4 német gyárunk képes lesz a teljesen elektromos autó gyártására. 2022-től Dingolfing évi 500,000 jármű gyártására lesz képes..."
A beszéd utolsó mondata, hogy további fundamentális döntéseket (hosszútávú tervekre vonatkozóan) a következő hónapokban hoznak meg.
Szóval Debrecenre vonatkozólag jelenleg nincs semmi konkrétum. Jobb esetben idén döntenek majd róla. Valószinűleg inkább majd később. Addig is viszont a német termelést felfuttatják.

Shadowbull 2020.11.06. 11:50:18

"Én outsiderként azt szűrtem ki, hogy az "architecture" fogalmat 2 féle értelemben is használja, mint "vehicle architecture" és "cluster architecture", azaz "jármű szerkezet" és "(vállalati)csoport szerkezet"."

Mindket fogalom a jarmu plattformra vonatkozik.

Dany 2020.11.06. 13:43:00

Nem egy Gigafactory ütemében épül, az biztos. Majd ha verik már a cölöpöket, akkor talán elhiszem, hogy megépül. De 2025 még nagyon messze van.
süti beállítások módosítása