Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Az Európai Parlamentben ellenállás formálódik a konzervatív, CDU/CSU képviselői részéről a tervezett euro7-es norma kapcsán

2020. november 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

127131359_796067014524692_6875268164541838355_o.jpg

Az Európai Parlamentben ellenállás formálódik a konzervatív, CDU/CSU képviselői részéről a tervezett euro7-es norma kapcsán. A Handelsblattnak a birtokába jutott levél Ursula von der Leyennek íródott, annak érdekében, hogy az EU ne lehetetlenítse el a belső égésű motoros autók forgalomba helyezését 5-6 éven belül.

"Egy hirtelen történő betiltása a belső égésű motoroknak több százezer munkahely megszűnésével járna az Európai Unióban" – írja Daniel Caspary a CDU/CSU csoport vezetője, valamint Angelika Niebler a CSU alelnöke. Von der Leyen CDU tag.

"A modern mobilitás útja felé, amely "made in EU", mindenképpen figyelembe kell vennünk ökológia, gazdasági és szociális szempontokat is."

"Nem elfogadható számunkra, hogy az Európai Biztottság irányából ellentmondásos hírek szivárognak ki. Ez különösen azért dühítő, mert ez az a téma, amelyben a globális versenyképessége a kulcsfontosságú iparunknak kockára van téve" – jelentette ki Caspary a Handelsblattnak.

A levél célja, hogy állásfoglalásra bírják Ursula von der Leyent a téma kapcsán, aki a stábja szerint dolgozik a válasz megfogalmazásán.

A folyamatosan ellentétes jelzések, ahogy ezt korábban sok bejegyzésemben kritizáltam én is, lehetetlenné teszik a tervezést az autóiparban, ami károkat okot az EU gazdasági versenyképességének. A konzervatív képviselők csoportja attól tart, hogy a Green Deal-ért felelős politikus, Von der Leyen ellenlábasa, Frans Timmermans az ipar képviselőinek meghallgatása nélkül akarja keresztül tolni a szigorú elképzeléseket. A legfontosabb elvárás a képviselők részéről az lenne, hogy az euro7-es jogszabály kapcsán a döntési folyamat és a vita lényegesen átláthatóbb legyen, és a nyilvánosság előtt folyjon, ne zárt ajtók mögött.

"A villanyautók kizárólagos dotálása nem teremti meg a megfelelő motivációt a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére, amely különösen a már meglévő autópark környezet barátabb működtetése érdekében lenne rendkívül fontos."

Az elektrifikáció a levél szerint jelentősen nagyobb áramszükséglettel jár majd. "Ha a megújulók aránya a jelenlegi szinten marad, akkor ez abszurd módon ahhoz vezethet, hogy a dízel a végén klíma kímélőbb lehet,mint az elektromos autó." Ehhez én hozzátenném, hogy a megújulók aránya nyilván jobb lesz a jövőben.

Arra szólítják fel a Bizottságot, hogy mindenre kiterjedően vizsgálják az ökológia lábnyomát egyes megoldásoknak, beleértve az erőforrások kímélésének a kérdését, az újrahasznosítást is.

Timmermans és Thierry Breton ambiciózus de realisztikus szabályozást szeretne elfogadtatni, a végső szavazás a jövő év negyedik negyedévében várható a kérdésben.

A Német Autóipari Szövetség képviselője mindenképpen azt várja Ursula von der Leyentől, hogy "ezt a teljesíthetetlen szabályozást" ne szavazzák meg a jelenlegi formájában.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3016302094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2020.11.26. 16:54:27

Kedves Gábor

Nem értem a németek álláspontját, miszerint
"A villanyautók kizárólagos dotálása nem teremti meg a megfelelő motivációt a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére, amely különösen a már meglévő autópark környezet barátabb működtetése érdekében lenne rendkívül fontos."
A szintetikus üzemanyag elsősorban nem a villannyal folytat árversenyt, hanem a nyersolaj alapú benzinnel. Ha most olcsóbb lenne a szintetkus üzemanyag a fosszlilisnél, akkor pillanatok alatt kiszoritaná, és sok gondunk gyorsan megoldódna. Igaz, másodsorban lesz villany-műbenzin verseny is, de az még odébb van.
Nem tudom, hogy a szintetikus benzin mitől fog elterjedni, ha ilyen drága az előállitása. Nemigen látok más megoldást, minthogy állami szinten dotálni a gyártását (vagy a fosszilist mégjobban megadóztatni).
És még egy megjegyzés: tudom, hogy a szakzsargon rövidit, de számomra zavaró a sokszor használt "szintetikus üzemanyagok fejlesztése" kifejezés. Ugyanis nem a szintetikus üzemanyagot fejlesztik, az köszöni szépen, megvan. Hanem a gyártástechnológiáját. Azon folyik az erőlködés, hogyan lehetne minnél olcsóbban előállitani.
üdvözlettel

miert? 2020.11.28. 12:04:45

A fent leirtakkal egybecsengően mondja Oliver Blume (Porsche CEO) , hogy
“Synthetic fuels are not in competition with electromobility, but complement (EVs) sensibly, especially backwards,”
Azaz
"A szintetikus üzemanyag nem versenytársa az elektromobilitásnak, hanem ésszerű kiegészitését adja, különösen visszafelé"
www.auto-motor-und-sport.de/news/porsche-chef-blume-glaubt-an-elektroautos-und-wasserstoff/
süti beállítások módosítása