Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Kemény kritizálta az európai elektromos autó támogatási politikát Franz Fehrenbach, a Bosch korábbi vezetője

2020. december 23. - Várkonyi Gábor Autóblog
Franz Fehrenbach korábban a Bosch vezetője volt, ma a cég felügyelőbizottságának az elnöke. A szavának súlya van.

132571703_814528626011864_1351947748676640329_o.jpg
Szokatlanul keményen kritizálta az európai döntéshozókat az elektromos autó támogatási politikájukkal kapcsolatosan. Szavai kísértetiesen hasonlítanak Wolfgang Reitzle nyilatkozataihoz, aki most a Continental, – tehát a másik nagy és jelentős beszállító – felügyelőbizottságnak az elnöke.

Mindkét csúcsmenedzser a karrierjének a végén van, egy magyarázat arra, hogy miért mernek szabadabban fogalmazni, mint a napi frontvonalban lévő menedzser kollégáik.

"A belső égésű motor kárára kettős mércét alkalmaznak, – ráadásul a klímavédelem látja ennek kárát –. Ez ellen a német iparnak igazából egyöntetűen a barikádodra kellene vonulnia" – fogalmazott Fehrenbach.

"Mindenki tudja, – folytatta –, hogy az aktuális energiamix esetében Európában nem klíma semlegesen közlekednek az elektromos autók, "ennek ellenére nulla CO2 kibocsátású autónak számítanak a törvényalkotók szerint".

Fehrenbach szerint ráadásul az ázsiai függés az akkuk terén, és azok előállításának környezetterhelése semmilyen szinten nincs figyelembe véve a transzformáció kapcsán.

Ezek régóta ismételgetett tételek, mégsem látszik, hogy bármiben is jobb belátásra lehetne bírni a döntéshozókat. Egy jobban átgondolt, reálisabban időzített, saját iparunk szempontjából barátságosabb menetrenddel ugyanoda jutnánk a végén, csak nem okoznánk ekkora rombolást az európai gazdaságban. Az autóipari szereplők jellemzően hasonló véleményen vannak a dolog kapcsán.

"Semmi elvi probléma nincs az elektromos autóval, de a jelenlegi állásban egyszerűen még nem egy piaci értelemben kiforrott, érett megoldás" Már csak az infrastruktúra miatt sem, ha 2030-ra "tényleg 1 millió töltőpontot szeretnénk, akkor heti 2000 darabot kellene átadni. Most 200 körül vagyunk, és ez Németország".

A belsőégésű motorokat Fehrenbach szerint lehet klíma semlegesen üzemeltetni, és a hidrogén alapú gazdaságba is fektetni kellene erőforrásokat. Diverzifikált stratégiai megközelítés helyett ugyanakkor egy technológiát tiltanak, egy másikat meg kivételezetten támogatnak.

Ami a szociális piacgazdaságot illeti, a korábbi Bosch vezér szerint a Tesla német tevékenysége nem lehet példa az ipar számára.

"Ha komolyan gondoljuk a szociális piacgazdaságot, akkor nem járhatunk úgy el, mint a Tesla. Ez azt jelentené, hogy bezárhatnánk a klasszikus gyárakat, és zöldmezős beruházásokként újrakezdhetnénk a termelést, anélkül, hogy figyelembe vennénk azoknak az embereknek a sorsát, akiket ez a változás érint".

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9716355776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása