Az egyik a világsajtó és a hívők hathatós segítségével olyan hájpot teremtett maga körül, hogy szinte korlátlan forrásai vannak arra, hogy a "mindig egyel nagyobbat ígérés" módszerével szépen elketyegjen addig, amíg a valóban piacon alapon működő cégek egyre nagyobb gondban lesznek a finanszírozásuk megszervezése kapcsán is. A másik meg annyi pénzt kap az adott ország vezetésétől, amennyit akar, arra, hogy olyan offenzívát indítson, amilyet akar.
Mindkettőnek a problémája a messzemenően komplex belső égésű motor és az ahhoz kapcsolódó hajtáslánc. Ahhoz, hogy abban spílerek legyenek, kellene még vagy két évtized, és a mostaninál is jelentősen több pénz. Kézenfekvő volt tehát kilőni ezt a zavaró faktort a képletből. A módszer ismert, felesleges sokadszorra taglalni.
A politikai támogatottság nélkül maradt, 100 éves gyártók meg csak pislognak, hogy egyszerre várják el tőlük, hogy "rendes" tőzsdei cégként is teljesítsenek, a hagyományos területeiken a szokott gyorsasággal fejlesszenek, de közben még teljesen álljanak is át egy komplett új hajtásra, aminek a fő alkotóelemeit épp olyan helyről tudják csak beszerezni, ami teljes mértékben "irányított" kapitalizmusként működik, központi akarattal.
Európa locsolja, táplálja, trágyázza, permetezi, és még üvegházat is épít akörül a fa körül, aminek az ágára már fel van tekerve a kötél, aminek a másik vége a nyaka körül van. Ez a fa meg most el kezdett egyre gyorsabban nőni. Lassan már semmi sem akadályozza.
Vagy nekünk is ki kell találnunk valamit, ami ebben a piacinak hazudott, de súlyosan torz "versenyben" előnyhöz juttat bennünket újra, vagy még annál is gyorsabban le leszünk tarolva, mint ahogyan azt most látjuk. Ne legyen igazam.
Forrás