Kalifornia megy előre a haladás útján, és 2035-re megtiltják a belsőégésű motoros autók forgalmazását új autóként. A használt benzines autókat továbbra is lehet forgalmazni.


Az ottani kritikusok azzal érvelnek, hogy a kaliforniai hálózat már most is produkál áram kimaradásokat, 2040-re is legfeljebb egy százalékkal csökken a mostani tervek szerint a fosszilis alapú áramtermelés aránya, amely jelenleg 65% az Egyesült Államokban. A megújulók aránya 14-ről 17 százalékra megy majd fel a tervek szerint két évtized alatt.
Ebben a cikkben és videóban Bjorn Lomborg beszél az ő látásmódjáról a kérdésben, róla a wikipédián magyarul pedig itt olvashattok.
A Dán Környezetvédelmi Értékelő Intézet igazgatója természetesen gyakran kerül más környezetvédelmi szervezetek kritikájának a középpontjába, munkássága ugyanakkor arra "elég volt", hogy Lomborgot a Time Magazin a világ 100 legbefolyásosabb emberének listájára tegye.
A villanyautók védelmében annyit hozzátennék a videóhoz, hogy a megújulók aránya Európában jobb, és a technológiában is van még bőven lehetőség a fejlődésre, az atomenergiát pedig nem említette Lomborg.
Azért tartom mégis fontosnak, mert az érvei mindenképpen hozzátesznek ahhoz, hogy ne csak az egysíkú jó/rossz megközelítésben vizsgáljuk a kérdést.
A különböző tiltásokkal én továbbra sem értek egyet, a villanyautókat sok területen továbbra is optimális megoldásnak tartom, ugyanakkor teljes utópiának látom azt, hogy 10-15 év múlva minden egyéb megoldást tiltsanak különböző kormányok.