Az IHS Markit 2020-as vevői lojalitást vizsgáló felmérése egészen érdekes eredményeket hozott, márkákra és típusokra lebontva is, évek óta tartó trendek azonban nem szakadtak meg idén sem. Amerikai piaci adatokról van szó, és valós regisztrációk, azaz hatósági adatokat képezik az alapját a tanulmánynak.
Ezek alapján a GM vevői a leginkább lojálisak a cég termékeihez, ugyanakkor ha egy márkát kell kiemelni, akkor a Ford vevői a legelkötelezettebbek.
A legnagyobb hódítási aránnyal a Tesla rendelkezik, és ez a márka az, amelyen keresztül a legtöbben ismerik meg először az alternatív hajtást, villany formájában. Ez utóbbi nem meglepetés.
A legnagyobb olyan hódítási aránnyal, amelyből később lojális vásárlók váltak, a Genesis rendelkezik. A koreaiak luxusmárkája évek óta remek mutatókkal rendelkezik az Egyesült Államokban, és alaposan keseríti a Lexus életét. A hódításból lojális ügyfeleket szerezni hatalmas eredmény, hiszen nem egyszeri "elhajlásból" érkező vásárlókat, hanem a termék iránt elköteleződőket jelent, és ezen a szinten a hagyományokat alapvetően kevésbé tisztelő amerikaikat is nagyon nehéz egy megszokott márkából egy új márka felé terelni.
Érdekes adat a díler lojalitás kérdése, itt a Lincoln vezet, egy olyan márka hálózatát jutalmazták a vásárlók, amely egyébként sikeresen lett az elmúlt 10-15 évben újrapozicionálva.
A "legtöbbet fejlődött lojalitási mutatóval" az Alfa Romeo büszkélkedhet.
Modellbontásban a Mustang rendelkezik a leghűségesebb vásárlókkal a sportautóknál, ez sem meglepő, ahogy a Camry helyezése sem a nagy autóknál. A nagy pick-up-oknál a Ford F sorozat vezet, a kisebbeknél a Ram 1500.
A teljes lista itt.