A Ford szentendrei központjában a kicsit közelebbről is megnézhettem a Mustang Mach-E-t.
Azt eddig is lehetett tudni, hogy lesz hátsó kerekes egy elektromotoros verzió és összkerekes két elektromotoros verzió, mindkettő standard és megnövelt kapacitású akkumulátorral is rendelhető lesz. Érdekes módon a technikai ismertetés közben derült ki, hogy a két motort nem azonos beszállítótól szerzi be a Ford. Az akkucella a lengyel LG Chem gyárból megy Mexikóba, ahol a Mach-E-t gyártják. Onnan jön Európába az autó. Az akku egyébként 600 kiló, az első hajtás az alapverzióhoz képest 100 kilóval nehezebb.
Vezetni sajnos még nem lehetett, de már nem kell rá sokat várni.
Az ismerkedés ezen fokán még sok mindent nem tudok mondani, az első benyomáson túl. A dizájn szerintem kifejezetten jól sikerült, és teljesen át tudom érezni, ha valaki beleszeret a villanyos póniba. Az adatok alapján Amerikában sikeres a piaci bevezetés, szerintem Európában is élénk lesz a kereslet rá. 20 millió felett indul az alap, 25 körül van a legdrágább konfiguráció. Az árak esetében egységesítésre törekedett a Ford, ahogy egyébként a felszereltségi szintek és egyéni konfigurációs lehetőségek is "kordában vannak tartva". Ez elsősorban a netes rendelhetőséggel kapcsolatos üzleti modellváltással függ össze. Dílernél lehet átvenni az autót, de adott esetben nélküle is teljesen végigvihető a teljes folyamata a vásárlásnak.
A belső tér tágas, az üvegfelületek az autó jellegéhez mérten nagyok, a kilátás jó. Fix üvegtető rendelhető. Kardánalagút értelemszerűen nincs, szellős a hátsó sor is. A kidolgozási minőség jó, az anyaghasználat nem emelkedik egy Focus szintje felé, sehol sem bántóan olcsó vagy egyszerű, de nem prémium. Teljesen élhető, rendezett, otthonos, kellemes hangulatú a kabin.
A connectivity magas szintű szolgáltatásokat nyújt, erre nagy hangsúlyt fektettek a Fordnál. Az Ionity-hez egy év a kedvezményes hozzáférés, de megújítható, a töltések elszámolása ott, vagy máshol a Ford app-on keresztül működik, az autó pedig egy hosszabb út esetében az útvonal tervezésekor figyelembe veszi a töltők árképzését is, ahol drága, ott rövid időre tervez be megállást, amennyiben nem elkerülhető, ahol olcsóbb, oda meg hosszabbat.
A garancia 5 év vagy 150 000 kilométer teljes körűen, 8 év vagy 160 000 a magasfeszültségű alkatrészekre. 2 év vagy 30 000 kilométer a szervizperiódus, bár itt a szűrökön meg az időnkénti fékolaj cserén túl sok mindennel nem kell foglalkozni majd.
Ami feltűnt: barátságos, autószerű, nem elidegenedett übertechno autó lett a Mach-E, úgy, hogy abszolút figyeltek arra, hogy a villanyautós része a képletnek egyszerű és egyértelmű legyen. 11 kW töltés megy csak, 22 nem, viszont a gyors töltőnél tud 150 kW-t, egyenárammal.
Egy V8-as Mustang mellé simán el tudom képzelni a garázsba. Nem irónia. Tényleg. Aki a mindennapokban szeretne egy alapvetően vezetési élményre és praktikumra kihegyezett villanyautót, annak egy reális opció, főleg, ha nem akar mindent újra tanulni az autózással kapcsolatosan. Amikor pedig a klasszikus autózásnak adná oda magát, hanggal és történelemmel fűszerezve, akkor beleül a legendába. Nem látom az ellentmondást ebben.