Gorden Wagener az EQS kapcsán megint megmutatta, hogy nem véletlenül fog korszakalkotó formatervezőként bevonulni a Mercedes történetébe. Is.
A stuttgartiak teljes erővel rugaszkodtak neki annak, hogy az EQC bakiját feledtessék, és az élére álljanak a villanyforradalomnak. Eltartott egy ideig, de megérkeztek. Tegnap egy órával a világpremier előtt beszélgethettünk telefonkonferenciában 45 percen keresztül a cég képviselőivel.
- Christoph Starzynski, Vice President Product Group Electric Vehicle Architecture and Head of Mercedes-EQ
- Eva Greiner, Chief Engineer eDrive
- Susanne Velleuer, Senior Manager Product Management Electric Cars
- Steffen Köhl, Director Advanced Exterior Design
Ők négyen válaszoltak a kérdéseinkre, azokra legalábbis, amikről lehetett beszélni. Egy élő és kötetlen beszélgetés esetén természetesen sokszor több infót lehet kapni egy-egy modellről, vagy stratégiáról, különösen egy hosszúra nyúló vacsorán, az ilyen alkalmakkor ugyanakkor rögzítve van minden, tehát a szokásosnál is jobban figyelnek arra, hogy mindenki a szerepében maradjon.
A nagy hatótáv kapcsán kiemelték a különösen hatékony elektromotorokat és a nagyon nagy teljesítményű rekuperciót, természetesen a világverő aerodinamikával együtt. Feltűnően alacsony fogyasztással számolnak, persze akkor, ha minden körülmény optimális, ami azért ritka.
Az alap műszerfal az S-osztályhoz igazodik, a feláras, teljes kijelzős megoldás esetében szenzorok figyelik a vezető szemét, ha az utas előtti kijelzőt figyeli, akkor az elsötétül, hogy ne kalandozzon el az, akinek az útra kell figyelnie.
Egy tengelytáv lesz, tehát nincs variációs lehetőség, mint az S-osztálynál.
Nagyon kíváncsi lettem volna arra, hogy milyen arányban számítanak S-osztály és EQS eladásra a főbb piacokon, illetve mit tekintenek fő piacnak az EQS esetében, de erre sajnos nem kaptam konkrét választ. Ami biztos: az S-osztály esetében külön műszakot kellett beiktatni a Factory 56-ban, mert akkor a világszintű kereslet az autóra.
Két SUV és egy E-osztály méretű autó jön még erre a technikára alapozva.
Kíváncsi voltam a súlyelosztásra, az a négykerék hajtás esetében 50/50% körül lesz, a kétkerekes verziónál értelemszerűen kicsit eltolódik az arány. Lesz AMG verzió is, később, Maybach verzióról viszont nincs hír.
Hangszigetelés szempontjából a villanyautós szinten is új standardot szeretnének felállítani, és sokat dolgoztak azon, hogy az egyébként nagyon csendes kabin esetében semmi se zavarja az utasokat, ami hatalmas kihívás, hiszen villanyautó esetében a legapróbb hangokat is könnyebben kiszúrja az ember az alapvető csendesség miatt.
Garanciában is új szintet akarnak megütni, 10 év vagy 250 000 kilométer van a magasfeszültségű alkatrészekre.
Az értékesítés kapcsán egyelőre nem terveznek új koncepciót, tehát nincs kizárólagos átállás digitalizált csatornákra.
Magas sebességű autópályázás, egymás után tetszőlegesen sokszor lehívható teljesítmény, a villanyautók kategóriájában nem látott komfort és luxus is jellemzi az EQS-t.
Egyelőre ennyi az infó a színfalak mögül, a magyar importőr pedig már szervezi az itthoni menetpróbát, amire nagyon készülök.